Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych rok 2012 poz. 5
Wersja archiwalna od 2013-08-27 do 2015-03-02
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Spraw Wewnętrznych rok 2012 poz. 5
Wersja archiwalna od 2013-08-27 do 2015-03-02
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 3
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH

z dnia 13 stycznia 2012 r.

w sprawie nadania statutu państwowej jednostce budżetowej – Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych

(ostatnia zmiana: DUMSW. z 2013 r., poz. 65)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Państwowej jednostce budżetowej – Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Traci moc zarządzenie nr 59 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 listopada 2006 r. w sprawie nadania statutu państwowej jednostce budżetowej – Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. z 2007 r. Nr 1, poz. 1, z 2008 r. Nr 2, poz. 6, Nr 7, poz. 28, Nr 13, poz. 66, z 2009 r. Nr 1, poz. 4, z 2010 r. Nr 2, poz. 10 oraz z 2011 r. Nr 7, poz. 36).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835, Nr 152, poz. 1020, Nr 238, poz. 1578, Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011 r. Nr 185, poz. 1092, Nr 201, poz. 1183, Nr 234, poz. 1386 i Nr 240, poz. 1429.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik do zarządzenia nr 3
Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia 13 stycznia 2012 r. (poz. 5)

STATUT
PAŃSTWOWEJ JEDNOSTKI BUDŻETOWEJ – CENTRUM PERSONALIZACJI
DOKUMENTÓW
MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
[1]

§ 1. 1. Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, zwane dalej „Centrum”, jest jednostką organizacyjną nadzorowaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych.

2. Siedziba Centrum znajduje się w mieście stołecznym Warszawa.

3. Do zadań Centrum należy:

1) personalizacja:

a) dowodów osobistych,

b) dokumentów paszportowych z wyłączeniem paszportów tymczasowych,

c) legitymacji służbowych dla funkcjonariuszy Biura Ochrony Rządu, Policji, Państwowej Straży Pożarnej,

d) licencji maszynisty,

e) dokumentów wydawanych cudzoziemcom na podstawie odrębnych przepisów, w tym w szczególności:

– dokumentów podróży przewidzianych w Konwencji Genewskiej,

– dokumentów potwierdzających prawo stałego pobytu,

– Kart Polaka,

– kart pobytu,

– kart pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,

– kart stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,

– polskich dokumentów podroży cudzoziemca,

– polskich dokumentów tożsamości cudzoziemca,

– tymczasowych zaświadczeń tożsamości cudzoziemca wydawanych przez Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców,

– zezwoleń na przekraczanie granicy w ramach małego ruchu granicznego;

2) utrzymywanie, eksploatacja, budowa i rozwój:

a) Systemu Centralnej Personalizacji Dokumentów Osobistych,

b) systemów teleinformatycznych wykorzystywanych do komunikacji z organami, dla których personalizowane są dokumenty, o których mowa w pkt. 1;

3) przekazywanie danych ze zbioru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych na wniosek zainteresowanego podmiotu na podstawie art. 44h ust. 1 i ust. 2 pkt. 1 i 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych;

4) utrzymywanie, eksploatacja i rozwój techniczny Paszportowego Systemu Informacyjnego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej z wyłączeniem zakresu zadań realizowanych przez Departament Ewidencji Państwowych i Teleinformatyki Ministerstwa Spraw Wewnętrznych;

5) utrzymywanie, eksploatacja, budowa i rozwój infrastruktury elektrycznej zapewniającej funkcjonowanie Systemu Centralnej Personalizacji Dokumentów oraz Centralnej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych;

6) realizacja zadań wynikających z porozumienia zawartego pomiędzy Ministrem Spraw Zagranicznych a Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie rozwoju i funkcjonowania Paszportowego Systemu Obsługi Obywatela w konsulatach Rzeczypospolitej Polskiej;

7) udostępnianie na potrzeby Ogólnokrajowej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dowodów Osobistych informacji zawartych we wniosku o wydanie dowodu osobistego oraz informacji o wydanych i unieważnionych dowodach osobistych.

§ 2. W skład Centrum wchodzą:

1) Kierownictwo Centrum:

a) Dyrektor,

b) Zastępca Dyrektora,

c) Główny Księgowy;

2) Wydział Personalizacji i Dystrybucji Dokumentów;

3) Wydział Wdrożeń i Rozwoju;

4) Wydział Eksploatacji Systemów i Sieci;

5) Wydział Administracyjno-Gospodarczy;

6) Wydział Finansowo-Księgowy;

7) Wydział Ochrony Informacji Niejawnych;

8) Wydział Udostępniania Danych;

9) Zespół Kontroli Zarządczej;

10) Zespół Obsługi Kadrowej i Szkoleń;

11) Zespół Stanowisk Samodzielnych.

§ 3. 1. Dyrektora Centrum oraz jego zastępcę powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych.

2. Powołanie i odwołanie Zastępcy Dyrektora Centrum następuje na wniosek Dyrektora Centrum.

3. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy wskutek długotrwałej niezdolności do pracy lub innych przypadków losowych Dyrektor Centrum nie może pełnić swojej funkcji, powołanie lub odwołanie Zastępcy Dyrektora może nastąpić bez wniosku, o którym mowa w ust. 2.

§ 4. 1. Centrum kieruje Dyrektor.

2. Dyrektor Centrum może upoważnić pracowników Centrum do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych przez niego sprawach.

3. W razie nieobecności Dyrektora, pracą Centrum kieruje Zastępca Dyrektora lub inny upoważniony przez Dyrektora pracownik Centrum.

4. Dyrektor może wydawać decyzje i wytyczne w sprawach związanych z zakresem działania Centrum.

5. Dyrektor Centrum może powoływać zespoły o charakterze stałym lub doraźnym w celu realizacji określonych zadań.

§ 5. 1. Do zadań Dyrektora Centrum należy w szczególności:

1) kierowanie Centrum, planowanie, organizowanie i koordynowanie oraz nadzór nad wykonywaniem zadań przez komórki organizacyjne i podległe stanowiska służbowe;

2) (uchylony);

3) wypełnianie obowiązków dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległego dysponentowi głównemu;

4) realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;

5) prowadzenie polityki informacyjnej;

6) prowadzenie polityki kadrowej Centrum oraz nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników dyscypliny pracy;

7) podejmowanie działań na rzecz rozwoju jednostki, podnoszenia kwalifikacji pracowników, zapewnienia wyposażenia technicznego oraz właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy;

8) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.

2. Dyrektor reprezentuje Centrum na zewnątrz w sprawach dotyczących zakresu jego działania, a także na podstawie upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Dyrektora Generalnego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.

§ 6. Zakres zadań Zastępcy Dyrektora określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.

§ 7. Do zadań Głównego Księgowego Centrum należy w szczególności:

1) prowadzenie rachunkowości jednostki;

2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

3) sprawowanie nadzoru i kontroli prowadzenia ksiąg rachunkowych przez Wydział Finansowo-Księgowy zgodnie z obowiązującymi przepisami;

4) koordynowanie i nadzorowanie prac związanych ze sporządzaniem analiz i sprawozdawczości z wykorzystania środków będących w dyspozycji Centrum;

5) sprawowanie nadzoru i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem planów finansowych dochodów i wydatków budżetowych Centrum, ich korekt oraz kontrola ich realizacji;

6) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad Wydziałem Finansowo-Księgowym.

§ 8. Do zakresu działania Wydziału Personalizacji i Dystrybucji Dokumentów należy:

1) kontrolowanie niespersonalizowanych dokumentów;

2) personalizacja dokumentów przy pomocy technik komputerowych;

3) kontrolowanie ilościowe i jakościowe spersonalizowanych dokumentów;

4) prowadzenie ewidencji rozliczeniowej spersonalizowanych dokumentów oraz dokumentów wybrakowanych w trakcie procesu personalizacji;

5) sporządzanie protokołów dystrybucyjnych dokumentów oraz dokonywanie protokolarnych zwrotów do magazynu Centrum dokumentów wybrakowanych w procesie personalizacji;

6) spedycja spersonalizowanych dokumentów do wnioskujących jednostek za pomocą Poczty Specjalnej Biura Łączności i Informatyki Komendy Głównej Policji.

§ 9. Do zakresu działania Wydziału Wdrożeń i Rozwoju należy:

1) tworzenie koncepcji rozwoju systemów informatycznych zapewniających funkcjonowanie Systemu Centralnej Personalizacji Dokumentów Osobistych, systemów produkcyjnych Centrum oraz nadzór nad wprowadzonymi rozwiązaniami;

2) planowanie i współpraca przy działaniach związanych z badaniami nie spersonalizowanych dokumentów, monitorowanie współczesnych kierunków rozwoju technik i technologii personalizacji dokumentów oraz stosowanych w nich zabezpieczeń;

3) udział w pracach związanych z budową i zabezpieczeniami dokumentów personalizowanych w Centrum.

§ 10. Do zakresu działania Wydziału Eksploatacji Systemów i Sieci należy:

1) przygotowywanie w formie elektronicznej danych do personalizacji dokumentów;

2) realizacja i koordynacja zadań konserwacyjnych i serwisowych urządzeń, systemów i sieci teleinformatycznych Centrum;

3) realizacja zadań związanych z budową, rozwojem, eksploatacją i utrzymywaniem w sprawności technicznej i funkcjonalnej urządzeń oraz systemów teleinformatycznych zapewniających funkcjonowanie Systemu Centralnej Personalizacji Dokumentów Osobistych oraz innych systemów teleinformatycznych wykorzystywanych do komunikacji z organami, dla których personalizowane są dokumenty wymienione w § 1 ust. 3 pkt. 1;

4) nadzór oraz utrzymanie w sprawności technicznej i funkcjonalnej infrastruktury informatycznej Centrum;

5) sporządzanie dokumentu elektronicznego w przypadkach określonych w § 12 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty;

6) realizacja zadań związanych z rozwojem, eksploatacją i utrzymywaniem w sprawności technicznej i funkcjonalnej urządzeń oraz systemów teleinformatycznych zapewniających funkcjonowanie Paszportowego Systemu Informacyjnego;

7) realizacja zadań związanych z budową, rozwojem, eksploatacją i utrzymywaniem infrastruktury elektrycznej zapewniającej funkcjonowanie Systemu Centralnej Personalizacji Dokumentów oraz Centralnej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych;

8) realizacja zadań wynikających z porozumienia zawartego pomiędzy Ministrem Spraw Zagranicznych a Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakresie rozwoju i funkcjonowania Paszportowego Systemu Obsługi Obywatela w konsulatach Rzeczypospolitej Polskiej;

9) utrzymywanie w sprawności technicznej i funkcjonalnej infrastruktury teleinformatycznej umożliwiającej udostępnianie na potrzeby Ogólnokrajowej Ewidencji Wydanych i Unieważnionych Dowodów Osobistych informacji zawartych we wniosku o wydanie dowodu osobistego oraz informacji o wydanych i unieważnionych dowodach osobistych.

§ 11. Do zakresu działania Wydziału Administracyjno-Gospodarczego należy:

1) realizacja zadań w zakresie logistyki i obsługi administracyjnej Centrum;

2) gospodarowanie mieniem, prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wyposażenia oraz gospodarki magazynowej;

3) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych związanych z zadaniami Centrum;

4) zakup niespersonalizowanych blankietów i niespersonalizowanych blankietów wzorcowych przewidzianych do personalizacji i dystrybucji przez Centrum;

5) prowadzenie archiwum Centrum;

6) zakup niespersonalizowanych książeczek paszportów tymczasowych i naklejek personalizacyjnych dla potrzeb organów paszportowych w kraju oraz polskich placówek konsularnych;

7) realizacja zadań dotyczących nieruchomości będącej w dyspozycji Centrum, w szczególności polegająca na zarządzaniu nieruchomością, prowadzeniu remontów oraz eksploatacji nieruchomości.

§ 12. Do zakresu działania Wydziału Finansowo-Księgowego należy:

1) realizacja zadań związanych z wykonywaniem przez Dyrektora Centrum funkcji dysponenta środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległego dysponentowi głównemu oraz bieżąca obsługa finansowo-księgowa Centrum;

2) sporządzanie planu finansowego, dokonywanie bieżących korekt w planie oraz prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie informacji ekonomicznych.

§ 13. Do zakresu działania Wydziału Ochrony Informacji Niejawnych należy:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2) ochrona danych osobowych przetwarzanych w Centrum, zgodnie z obowiązującymi przepisami;

3) planowanie i koordynacja działań oraz nadzór nad realizacją zadań obronnych Centrum;

§ 14. Do zakresu działania Wydziału Udostępniania Danych należy:

1) realizacja czynności materialno-technicznych związanych z przekazywaniem danych ze zbioru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych podmiotom wymienionym w art. 44h ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych;

2) realizacja czynności materialno-technicznych związanych z przekazywaniem danych ze zbioru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) oraz ogólnokrajowej ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych podmiotom wymienionym w art. 44h ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych;

3) formalno-prawna ocena wniosków o udostępnienie danych oraz przygotowywanie i kierowanie korespondencji do podmiotów zainteresowanych;

4) przekazywanie do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych wniosków, które zgodnie z obowiązującymi przepisami nie należą do kompetencji Centrum;

5) prowadzenie archiwum wniosków o udostępnianie danych.

§ 15. Do zakresu działania Zespołu Kontroli Zarządczej należy:

1) koordynacja działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy;

2) podejmowanie działań mających na celu zapewnienie w szczególności:

a) efektywności i skuteczności przepływu informacji;

b) zarządzania ryzykiem.

§ 16. Do zakresu działania Zespołu Obsługi Kadrowej i Szkoleń należy:

1) prowadzenie rejestru pracowników oraz dokumentacji związanej ze szkoleniem pracowników, rozliczaniem wykorzystanych urlopów oraz ewidencji czasu pracy i dyscypliny pracy;

2) sporządzanie umów o pracę oraz świadectw pracy;

3) współpraca z Wydziałem Finansowo-Księgowym w zakresie zmian kadrowych mających wpływ na wysokość wynagrodzenia;

4) opracowanie polityki szkoleniowej jednostki.

§ 17. W skład Zespołu Stanowisk Samodzielnych wchodzą:

1) radcowie prawni, których zadaniem jest obsługa prawna Centrum;

2) audytor wewnętrzny, który realizuje zadania mające na celu uzyskiwanie obiektywnych i niezależnych ocen funkcjonowania Centrum, głównie w zakresie gospodarki finansowej;

3) inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, który wykonuje specjalistyczne oceny i analizy zagrożeń w obszarach mających wpływ na bezpieczeństwo pracy;

4) inspektor do spraw przeciwpożarowych, który wykonuje specjalistyczne oceny i analizy zagrożeń w obszarach mających wpływ na ochronę przeciwpożarową;

5) administrator bezpieczeństwa informacji, który wykonuje zadania związane z nadzorem bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych w Systemie Centralnej Personalizacji Dokumentów Osobistych (SCPDO), Sage Symfonia i bazie danych „Archiwum Jedenastoletnie CPD MSW” oraz współpracuje w zakresie bezpieczeństwa danych osobowych z administratorem bezpieczeństwa informacji baz danych i rejestrów danych osobowych przeszukiwanych przy pomocy aplikacji Jantar i CEPIK.

§ 18. Szczegółową strukturę organizacyjną i zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych określa Dyrektor Centrum w regulaminie organizacyjnym.

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 55 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 22 sierpnia 2013 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie nadania statutu państwowej jednostce budżetowej – Centrum Personalizacji Dokumentów Ministerstwa Spraw Wewnętrznych (Dz.U.MSW. poz. 65). Zmiana weszła w życie 27 sierpnia 2013 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00