Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Finansów rok 2024 poz. 82
Wersja aktualna od 2024-09-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Finansów rok 2024 poz. 82
Wersja aktualna od 2024-09-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 30 sierpnia 2024 r.

w sprawie powołania Zespołu do opracowania porozumienia w sprawie przejmowania przez Centrum Informatyki Resortu Finansów zadań związanych z utrzymaniem i rozwojem systemów innych niż określone w art. 1 ustawy z dnia 29 kwietnia 2016 r. o szczególnych zasadach wykonywania niektórych zadań dotyczących informatyzacji w zakresie działów administracji rządowej budżet i finanse publiczne

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Powołuje się Zespół do opracowania porozumienia w sprawie przejmowania przez Centrum Informatyki Resortu Finansów, zwane dalej „CIRF”, zadań związanych z utrzymaniem i rozwojem systemów innych niż określone w art. 1 ustawy z dnia 29 kwietnia 2016 r. o szczególnych zasadach wykonywania niektórych zadań dotyczących informatyzacji w zakresie działów administracji rządowej budżet i finanse publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 186), zwany dalej „Zespołem”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. W skład Zespołu wchodzą:

1) Pan Łukasz Kozłowski - zastępca dyrektora Departamentu Transformacji Cyfrowej, zwanego dalej „DTC”, Przewodniczący Zespołu, zwany dalej „Przewodniczącym”;

2) Pan Roman Łożyński - dyrektor CIRF, zastępca Przewodniczącego;

3) Pan Jarosław Domański - pracownik CIRF;

4) Pani Iwona Malczewska-Śniadak - pracownik CIRF;

5) Pan Mariusz Sarnowski - radca prawny w CIRF;

6) Pan Sebastian Lasek - prezes zarządu Aplikacji Krytycznych sp. z o.o., zwanej dalej „AK MF”;

7) Pan Marcin Mroczek - pracownik AK MF;

8) Pani Agnieszka Lemieszek - radca prawny w AK MF;

9) Pani Katarzyna Puchalska - pracownik DTC;

10) Pani Małgorzata Świtalska - pracownik DTC;

11) Pani Anna Guzy - pracownik DTC.

2. Sekretarzem Zespołu jest wyznaczony przez Przewodniczącego pracownik DTC.

3. Do prac Zespołu Przewodniczący może zaprosić osoby, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne w realizacji zadań Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. 1. Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1) przygotowanie projektu porozumienia w sprawie przejmowania przez CIRF zadań związanych z utrzymaniem i rozwojem systemów informatycznych innych niż określone w art. 1 ustawy z dnia 29 kwietnia 2016 r. o szczególnych zasadach wykonywania niektórych zadań dotyczących informatyzacji w zakresie działów administracji rządowej budżet i finanse publiczne utrzymywanych i rozwijanych przed dniem 1 sierpnia 2024 r. w AK MF albo podmiot, z którym AK MF przed tym dniem zawarła umowę na utrzymanie lub rozwój tych systemów;

2) przygotowanie harmonogramu prac objętych porozumieniem, o którym mowa w pkt 1;

3) monitorowanie postępu prac wskazanych w harmonogramie, o którym mowa w pkt 1;

4) przygotowanie i przekazanie, w postaci elektronicznej, Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Finansów w czasie działania Zespołu miesięcznych raportów z realizacji zadań zawartych w porozumieniu, w terminie do 10 dnia każdego miesiąca;

5) przygotowanie i przekazanie do akceptacji Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Finansów raportu końcowego z realizacji zadań Zespołu w terminie do dnia 31 stycznia 2025 r.

2. W celu realizacji zadania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, Zespół dokona analizy aspektów organizacyjnych, technicznych, finansowych i kadrowych związanych z przejmowaniem przez CIRF zadań, o których mowa w ust. 1 pkt 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący.

2. Do zadań Przewodniczącego należy:

1) zwoływanie posiedzeń Zespołu;

2) przewodniczenie posiedzeniom Zespołu;

3) określanie porządku obrad Zespołu;

4) reprezentowanie Zespołu na zewnątrz.

3. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego obowiązki wykonuje zastępca Przewodniczącego.

4. W przypadku nieobecności Przewodniczącego oraz zastępcy Przewodniczącego jego obowiązki wykonuje osoba wskazana przez Ministra Finansów spośród członków Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Przewodniczący zwołuje posiedzenia Zespołu z własnej inicjatywy albo na wniosek co najmniej 2 członków Zespołu.

2. Posiedzenia Zespołu odbywają się w obecności co najmniej po jednym członku Zespołu będącym przedstawicielem DTC, CIRF oraz AK MF.

3. Przewodniczący zawiadamia, z wykorzystaniem poczty elektronicznej, nie później niż na 1 dzień przed terminem posiedzenia Zespołu, członków Zespołu o terminie i trybie posiedzenia Zespołu oraz przekazuje materiały będące przedmiotem posiedzenia.

4. Posiedzenia Zespołu odbywają się w zależności od potrzeb, stacjonarnie w miejscu wskazanym w zaproszeniu lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej umożliwiających transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym oraz dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym, umożliwiającą osobom biorącym udział w posiedzeniu wypowiadanie się w trakcie jego posiedzenia.

5. Korespondencja dotycząca prac Zespołu jest prowadzona przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, w tym poczty elektronicznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6 . Obsługę administracyjno-biurową zapewnia DTC.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. 1. Zespół podejmuje rozstrzygnięcia w drodze uzgodnienia stanowisk.

2. W przypadku braku możliwości uzgodnienia stanowisk projekt rozstrzygnięcia jest poddawany pod głosowanie. Rozstrzygnięcia w drodze głosowania są jawne i zapadają zwykłą większością głosów, a w razie równej liczby głosów - rozstrzyga głos Przewodniczącego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. Pierwsze posiedzenie Zespołu odbędzie się nie później niż w terminie 3 dni roboczych od dnia wejścia w życie zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. Projekt porozumienia, o którym mowa w § 1, zostanie przygotowany w terminie 14 dni roboczych od dnia wejścia w życie zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. Pierwszy raport miesięczny, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, zostanie przedstawiony Dyrektorowi Generalnego Ministerstwa Finansów do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu wejścia w życie zarządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11. Zespół ulega rozwiązaniu z dniem uzyskania akceptacji raportu końcowego, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, przez Dyrektora Generalnego Ministerstwa Finansów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12. Zarządzenie traci moc z dniem rozwiązania Zespołu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Finansów: A. Domański


1) Minister Finansów kieruje działami administracji rządowej - budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 2710).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00