Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-03-25
Wersja aktualna od 2024-03-25
obowiązujący
ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 5 października 2023 r.
w sprawie powołania Zespołu do opracowania wstępnej koncepcji rejestru umów jednostek sektora finansów publicznych
(ostatnia zmiana: DUMF. z 2024 r., poz. 41)
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) zarządza się, co następuje:
§ 1. [1] Powołuje się w Ministerstwie Finansów Zespół do opracowania wstępnej koncepcji rejestru umów jednostek sektora finansów publicznych, zwany dalej „Zespołem”.
§ 2. 1. W skład Zespołu wchodzą:
1) przewodniczący Zespołu - dyrektor Departamentu Prawnego w Ministerstwie Finansów, zwanym dalej „Ministerstwem” ;
2) zastępca przewodniczącego Zespołu - naczelnik Wydziału Organizacyjno-Prawnego w Departamencie Prawnym Ministerstwa;
3) członkowie Zespołu:
a) dwóch pracowników wyznaczonych przez dyrektora Departamentu Prawnego w Ministerstwie,
b) dyrektor Biura Administracyjnego w Ministerstwie,
c) dwóch pracowników wyznaczonych przez dyrektora Biura Administracyjnego w Ministerstwie.
2. W posiedzeniach Zespołu na zaproszenie przewodniczącego Zespołu mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Zespołu, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne do realizacji zadań Zespołu, w szczególności przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego.
§ 3. Do zadań Zespołu należy w szczególności:
1) wypracowanie wstępnych kierunków rozwiązań dotyczących rejestru umów jednostek sektora finansów publicznych, w tym w zakresie prawnym i informatycznym;
2) określenie grupy podmiotów, które powinny wziąć udział w pracach nad docelowymi rozwiązaniami prawnymi regulującymi rejestr umów jednostek sektora finansów publicznych i ich wdrożeniem.
§ 4. 1. Do zadań przewodniczącego Zespołu należy:
1) planowanie i organizowanie prac Zespołu, w tym zwoływanie posiedzeń Zespołu i ich prowadzenie;
2) reprezentowanie Zespołu na zewnątrz;
3) informowanie Kierownictwa Ministerstwa o postępach prac Zespołu;
4) opracowanie końcowego sprawozdania z prac Zespołu.
2. Zadania Przewodniczącego Zespołu, w przypadku jego nieobecności, wykonuje zastępca przewodniczącego Zespołu.
§ 5. 1. Przewodniczący Zespołu zwołuje posiedzenia Zespołu z inicjatywy własnej lub na wniosek członka Zespołu.
2. Posiedzenia Zespołu odbywają się stacjonarnie w siedzibie Ministerstwa albo z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
§ 6. Komórki organizacyjne Ministerstwa współpracują z Zespołem oraz udzielają mu pomocy w realizacji jego zadań, w szczególności przez opracowywanie i udostępnianie niezbędnych informacji na wniosek przewodniczącego Zespołu.
§ 7. Przewodniczący Zespołu przedstawi Ministrowi Finansów końcowe sprawozdanie z prac Zespołu w terminie do dnia 31 stycznia 2024 r.
§ 8. Obsługę administracyjno-biurową oraz koordynację prac Zespołu zapewnia Departament Prawny w Ministerstwie.
§ 9. Zespół rozwiązuje się z dniem zatwierdzenia przez Ministra Finansów sprawozdania, o którym mowa w § 7 nie później niż z dniem 15 lutego 2024 r.
§ 10. Zarządzenie traci moc z dniem rozwiązania Zespołu.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
[1] Tytuł zarządzenia w brzmieniu ustalonym przez obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 15 marca 2024 r. o sprostowaniu błędu (Dz.Urz.MF. poz. 41). Zmiana weszła w życie 25 marca 2024 r.