Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2020-10-02
Wersja aktualna od 2020-10-02
obowiązujący
ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 2 października 2020 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Finansów
Na podstawie art. 39 ust. 6 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568 i 695) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Ministra Finansów z dnia 17 kwietnia 2019 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Finansów (Dz. Urz. Min. Fin. z 2020 r. poz. 80, 83 i 91) w załączniku do zarządzenia wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3:
a) w ust. 1:
- po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu:
"4a) Departament Budżetu, Majątku i Kadr Krajowej Administracji Skarbowej - DBM;",
- po pkt 19 dodaje się pkt 19a i 19b w brzmieniu:
"19a) Departament Organizacji i Współpracy Międzynarodowej Krajowej Administracji Skarbowej - DOM;
19b) Departament Orzecznictwa Podatkowego - DOP;",
- uchyla się pkt 20a,
b) w ust. 2:
- po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:
"2a) Departament Budżetu, Majątku i Kadr Krajowej Administracji Skarbowej;",
- po pkt 6 dodaje się pkt 6a i 6b w brzmieniu:
"6a) Departament Organizacji i Współpracy Międzynarodowej Krajowej Administracji Skarbowej;
6b) Departament Orzecznictwa Podatkowego;",
- uchyla się pkt 7a;
2) w § 25 dodaje się ust. 6 w brzmieniu:
"6. W przypadkach, o których mowa w § 27 ust. 1 pkt 1 lit. d, komórki organizacyjne przekazują do zaopiniowania przez Departament Prawny wyłącznie projekty założeń projektów ustaw, projekty ustaw, projekty rozporządzeń, w odniesieniu do których Minister jest organem współdziałającym w ich wydaniu, a także projekty rozporządzeń, dotyczące działania Ministra. W pozostałych przypadkach, o których mowa w § 27 ust. 1 pkt 1 lit. d, przekazując projekt aktu normatywnego albo innego dokumentu rządowego do zaopiniowania przez Departament Prawny, komórki organizacyjne wskazują zagadnienie legislacyjno-prawne, które wymaga rozstrzygnięcia wraz z własnym stanowiskiem w tej sprawie.";
3) w § 26 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
"2. Komórki organizacyjne uzgadniają z Departamentem Prawnym projekty opinii i stanowisk Ministra, o których mowa w § 27 ust. 1 pkt 1 lit. e.";
4) użyte w § 27 w ust. 1 w pkt 12 w lit. h we wprowadzeniu do wyliczenia, w § 34 w ust. 2 w pkt 17, w § 35 w ust. 2 w pkt 3 w lit. c, w § 49 w ust. 1 w pkt 2 w lit. c, w § 50 w ust. 1 w pkt 2 w lit. e, w § 51 w ust. 1 w pkt 2 w lit. c, w § 52 w ust. 1 w pkt 2 w lit. c, w § 58 w ust. 2 w pkt 4 w lit. d wyrazy "Departamentem Poboru Podatków" zastępuje się wyrazami "Departamentem Orzecznictwa Podatkowego";
5) w § 28 w ust. 2 po pkt 9 dodaje się pkt 9a i 9b w brzmieniu:
"9a) koordynowanie wdrażania działań wynikających ze Strategii Rozwoju Rynku Kapitałowego;
9b) zapewnienie Ministrowi kompleksowej informacji w zakresie ściągalności podatków;";
6) w § 30 w ust. 1 w pkt 6 po wyrazach "lub Unii Europejskiej" skreśla się wyrazy "oraz Międzyresortowego Zespołu do Spraw Zwalczania Nieprawidłowości Finansowych na Szkodę Rzeczypospolitej Polskiej lub Unii Europejskiej";
7) po § 31 dodaje się § 31a w brzmieniu:
"§ 31a. 1. Departament Budżetu, Majątku i Kadr Krajowej Administracji Skarbowej odpowiada za realizację w jednostkach organizacyjnych KAS zadań Szefa KAS w zakresie kształtowania polityki kadrowej i szkoleniowej, rozwoju infrastruktury majątkowej oraz realizacji budżetu państwa.
2. Do zadań Departamentu należy w szczególności:
1) koordynowanie i prowadzenie spraw kadrowych i finansowych w zakresie funkcjonowania izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych, urzędów celno-skarbowych, Krajowej Informacji Skarbowej, Krajowej Szkoły Skarbowości, w tym:
a) prowadzenie spraw osobowych kadry kierowniczej należących do kompetencji Ministra i Szefa KAS,
b) prowadzenie spraw dotyczących nadawania wyróżnień funkcjonariuszom celno- skarbowym oraz odznaczeń państwowych i odznaki honorowej "Zasłużony dla Krajowej Administracji Skarbowej",
c) prowadzenie spraw związanych z planowaniem budżetowym i wykonywaniem budżetu w części 19 w zakresie dotyczącym KAS,
d) prowadzenie spraw związanych z majątkiem jednostek organizacyjnych KAS;
2) koordynowanie spraw związanych z prowadzeniem przez izby administracji skarbowej postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności związanych z:
a) opracowaniem planu wspólnych postępowań przetargowych na udzielanie zamówień publicznych przez jednostki organizacyjne KAS,
b) przygotowaniem zarządzeń Ministra o wyznaczeniu poszczególnych izb administracji skarbowej do przeprowadzenia postępowań przetargowych,
c) prowadzeniem sprawozdawczości z zakresu udzielania zamówień publicznych oraz opracowaniem analiz optymalizacji kosztów udzielania zamówień publicznych w zakresie funkcjonowania jednostek organizacyjnych KAS;
3) prowadzenie spraw wynikających ze stosunku służbowego funkcjonariuszy celno-skarbowych pełniących służbę w Ministerstwie;
4) prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych dla kandydatów do służby w Służbie Celno- Skarbowej w komórkach organizacyjnych realizujących czynności operacyjno-rozpoznawcze, w jednostkach organizacyjnych KAS w Ministerstwie, z wyłączeniem postępowań kwalifikacyjnych realizowanych przez Departament Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej oraz Biuro Inspekcji Wewnętrznej;
5) prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych dla kandydatów na stanowiska przedstawicieli Szefa KAS do spraw współpracy celno-skarbowej w polskich placówkach dyplomatycznych oraz koordynowanie i prowadzenie spraw kadrowych w tym zakresie;
6) nadzorowanie pod względem formalnoprawnym i koordynowanie postępowań kwalifikacyjnych dla kandydatów do służby w Służbie Celno-Skarbowej w komórkach organizacyjnych realizujących czynności operacyjno-rozpoznawcze, w jednostkach organizacyjnych KAS, z wyłączeniem postępowań kwalifikacyjnych realizowanych przez Departament Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej oraz Biuro Inspekcji Wewnętrznej;
7) prowadzenie spraw dotyczących wyznaczania, na podstawie art. 131 § 2 pkt 3 i 4 oraz art. 131a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa, odpowiednio naczelnika urzędu skarbowego albo naczelnika urzędu celno-skarbowego, w przypadkach wyłączenia organu podatkowego;
8) koordynowanie i prowadzenie spraw związanych z realizacją usług druku i dystrybucji formularzy, broszur informacyjnych związanych z zadaniami KAS, legitymacji służbowych i odznaczeń resortowych, z wyłączeniem odznaki "Za Zasługi dla Finansów Publicznych Rzeczypospolitej Polskiej" oraz udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w tym zakresie;
9) prowadzenie kont A i B tradycyjnych środków własnych UE pochodzących z ceł, sporządzanie sprawozdań w tym zakresie oraz obsługa systemów OWNRES i WOMIS;
10) prowadzenie spraw związanych z prognozowaniem dochodów budżetowych z ceł oraz sporządzanie analiz dotyczących realizacji tych dochodów;
11) monitorowanie i analizowanie zjawisk niepożądanych w KAS, w szczególności sprzyjających nieprzestrzeganiu zasad etyki zawodowej, z wyłączeniem zadań realizowanych przez inne komórki organizacyjne.
3. Departament prowadzi sprawy nadzoru nad Krajową Szkołą Skarbowości.";
8) w § 34:
a) w ust. 1 po wyrazach "krajowego prawa celnego, " skreśla się wyrazy "współpracy międzynarodowej w sprawach celnych,",
b) w ust. 2 uchyla się pkt 3, 14 i 16;
9) w § 35:
a) w ust. 1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
"4) wykonywanie wycen i analiz finansowych w obszarze cen transferowych.",
b) w ust. 2:
- pkt 7 otrzymuje brzmienie:
"7) współpraca z Departamentem Nadzoru nad Kontrolami w zakresie wypracowywania rozwiązań legislacyjnych dotyczących kontroli podatkowych, kontroli celno-skarbowych oraz czynności sprawdzających w obszarze cen transferowych;",
- uchyla się pkt 13,
- w pkt 14 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 15 w brzmieniu:
"15) analizowanie oczekiwań i propozycji inwestorów zagranicznych i identyfikowanie barier regulacyjnych w obszarze podatków, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa.";
10) po § 46 dodaje się § 46a i § 46b w brzmieniu:
"§ 46a. 1. Departament Organizacji i Współpracy Międzynarodowej Krajowej Administracji Skarbowej odpowiada za realizację zadań Ministra i Szefa KAS w zakresie:
1) określania rocznych kierunków działania i rozwoju KAS;
2) kontroli zarządczej w jednostkach organizacyjnych KAS, z wyłączeniem zadań realizowanych przez Departament Zarządzania Strategicznego;
3) organizacji i funkcjonowania izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych, urzędów celno-skarbowych i Krajowej Szkoły Skarbowości oraz organizacji Krajowej Informacji Skarbowej;
4) współpracy międzynarodowej KAS;
5) prowadzenia Regionalnego Biura Łącznikowego Światowej Organizacji Ceł na Europę Środkowo-Wschodnią (RILO ECE).
2. Do zadań Departamentu należy w szczególności:
1) prowadzenie postępowań administracyjnych i sądowoadministracyjnych w sprawach ze stosunku służbowego funkcjonariuszy celno-skarbowych, w zakresie właściwości Szefa KAS;
2) koordynowanie współpracy ze związkami zawodowymi zrzeszającymi pracowników i funkcjonariuszy celno-skarbowych jednostek organizacyjnych KAS, w zakresie właściwości Szefa KAS;
3) wykonywanie zadań Szefa KAS w zakresie nadzoru nad jednostkami organizacyjnymi KAS, w zakresie właściwości Departamentu;
4) nadzorowanie, koordynowanie, inicjowanie i prowadzenie współpracy międzynarodowej w obszarze celnym i podatkowym, w ramach UE oraz z państwami trzecimi, organizacjami międzynarodowymi i na poziomie współpracy dwustronnej, w tym w obszarze wymiany informacji celnych, podatkowych, wzajemnej pomocy przy dochodzeniu należności;
5) koordynowanie kwestii merytorycznych związanych z funkcjonowaniem przedstawicieli Szefa KAS do spraw współpracy celno-skarbowej w polskich placówkach dyplomatycznych i organizacjach międzynarodowych;
6) przetwarzanie i udostępnianie krajowych i międzynarodowych informacji podatkowych, w zakresie właściwości Departamentu;
7) współpraca z Departamentem Systemu Podatkowego w zakresie ustawy z dnia 11 października 2013 r. o wzajemnej pomocy przy dochodzeniu podatków, należności celnych i innych należności pieniężnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 765) oraz ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (Dz. U. z 2020 r. poz. 343);
8) pozyskiwanie środków finansowych UE i realizacja projektów pomocowych dotyczących inwestycji oraz podnoszenia kompetencji pracowników i funkcjonariuszy jednostek organizacyjnych KAS;
9) gromadzenie i analizowanie:
a) danych i informacji, w tym statystycznych, otrzymanych z izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych oraz Krajowej Informacji Skarbowej,
b) sprawozdawczości sporządzanej przez izby administracji skarbowej, urzędy skarbowe i urzędy celno-skarbowe oraz Krajową Informację Skarbową;
10) przygotowywanie sprawozdania z działalności KAS, o którym mowa w art. 12c ust. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej;
11) prowadzenie kontroli w trybie ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej w:
a) izbach administracji skarbowej, urzędach skarbowych i urzędach celno-skarbowych,
b) Krajowej Szkole Skarbowości,
c) Krajowej Informacji Skarbowej,
d) podmiotach, które otrzymały środki budżetowe z części 19 budżetu państwa;
12) sprawowanie nadzoru nad przyjmowaniem i terminowością oraz prawidłowością załatwiania skarg, wniosków i petycji przez dyrektorów izb administracji skarbowej, Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej i Dyrektora Krajowej Szkoły Skarbowości;
13) rozpatrywanie odwołań od decyzji dyrektorów izb administracji skarbowej, Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej i Dyrektora Krajowej Szkoły Skarbowości oraz prowadzenie postępowań sądowoadministracyjnych z zakresu udostępniania informacji publicznej i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego;
14) rozpatrywanie wniosków złożonych w trybach nadzwyczajnych w sprawach z zakresu udostępniania informacji publicznej i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego, zakończonych rozstrzygnięciami wydanymi przez dyrektorów izb administracji skarbowej, Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, Dyrektora Krajowej Szkoły Skarbowości i Szefa KAS;
15) koordynowanie przygotowywania projektów odpowiedzi na skargi i wnioski, rozpatrywane w trybie Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256, z późn. zm.) oraz wystąpienia organizacji i instytucji dotyczące izb administracji skarbowej, urzędów skarbowych i urzędów celno-skarbowych, Krajowej Informacji Skarbowej, Krajowej Szkoły Skarbowości i pracowników tych jednostek, na podstawie wkładów z komórek organizacyjnych KAS w Ministerstwie;
16) przygotowywanie projektów:
a) odpowiedzi na petycje, do rozpatrzenia których właściwy jest Szef KAS, we współpracy z jednostkami organizacyjnymi KAS w Ministerstwie,
b) rozstrzygnięć w sprawach ponagleń na dyrektorów izb administracji skarbowej w trybie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa,
c) rozstrzygnięć w sprawach ponagleń na niezałatwienie sprawy w terminie przez dyrektorów izb administracji skarbowej, Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej oraz Dyrektora Krajowej Szkoły Skarbowości w trybie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
d) rozstrzygnięć w sprawach ponagleń na niezałatwienie spraw w terminie przez dyrektorów izb administracji skarbowej, Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej oraz Dyrektora Krajowej Szkoły Skarbowości w zakresie petycji, o których mowa w ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870);
17) koordynowanie:
a) udziału Szefa KAS lub jego przedstawicieli w pracach gremiów organów przygotowawczych Rady UE, Komisji Europejskiej, organizacjach międzynarodowych oraz w innych międzynarodowych gremiach w sprawach celnych i podatkowych wysokiego szczebla,
c) przygotowywania odpowiedzi na wystąpienia naczelnych organów państwa, kierowników urzędów centralnych oraz wojewodów w sprawach KAS,
d) opracowywania projektów odpowiedzi na interpelacje, pytania i oświadczenia poselskie i senatorskie, dezyderaty, opinie i wystąpienia komisji parlamentarnych oraz wystąpień posłów Parlamentu Europejskiego w sprawach KAS;
20) współpraca z Biurem Dyrektora Generalnego w zakresie organizacji jednostek organizacyjnych KAS w Ministerstwie;
21) organizowanie narad i spotkań Szefa KAS i jego zastępców;
22) prowadzenie rejestrów, z wyłączeniem zadań realizowanych przez Departament Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej:
a) porozumień zawieranych przez Szefa KAS z jednostkami i podmiotami zewnętrznymi,
b) zarządzeń Szefa KAS,
c) upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Szefa KAS;
23) zarządzanie korespondencją kierowaną do Szefa KAS;
24) zapewnienie obsługi Szefa KAS w zakresie postępowań wyjaśniających i dyscyplinarnych oraz zastępstwo procesowe w tych sprawach;
25) przygotowywanie analiz i opinii prawnych, we współpracy z Departamentem Budżetu, Majątku i Kadr Krajowej Administracji Skarbowej w sprawach kadrowych, szkoleniowych i majątkowych KAS.
3. Departament jest właściwy w sprawach legislacji w odniesieniu do zagadnień regulowanych ustawą z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej, w tym koordynuje prace komórek organizacyjnych Ministerstwa na etapie opracowywania projektów ww. ustawy.
§ 46b. 1. Departament Orzecznictwa Podatkowego odpowiada za realizację zadań Szefa KAS w zakresie nadzoru nad:
1) jednolitym stosowaniem przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe w zakresie:
b) podatku dochodowego od osób fizycznych,
c) podatku dochodowego od osób prawnych,
d) podatku od towarów i usług,
e) podatku akcyzowego,
f) podatku od czynności cywilnoprawnych,
g) podatku od spadków i darowizn,
h) podatku od sprzedaży detalicznej,
i) podatku od niektórych instytucji finansowych,
j) podatku od gier hazardowych;
2) interpretacjami indywidualnymi oraz wiążącymi informacjami stawkowymi wydawanymi przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
2. Do zadań Departamentu należy w szczególności:
1) realizowanie zadań w zakresie nadzoru nad postępowaniami podatkowymi, w szczególności:
a) monitorowanie i analizowanie jednolitości orzecznictwa podatkowego w sprawach obsługiwanych przez organy podległe Szefowi KAS,
b) udzielanie, organom podległym Szefowi KAS, wyjaśnień dotyczących stosowania przepisów prawa podatkowego,
c) sporządzanie statystyk w zakresie postępowań podatkowych oraz opracowywanie na ich podstawie analiz dla Szefa KAS;
2) monitorowanie prawidłowości indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego;
3) prowadzenie postępowań dotyczących zmian interpretacji indywidualnych;
4) prowadzenie postępowań w sprawach uchylenia interpretacji indywidualnej na podstawie art. 14e § 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa, w zakresie wystąpienia przesłanki wymienionej w art. 14b § 5b pkt 3 tej ustawy;
5) współdziałanie odpowiednio z Departamentem Ceł, Departamentem Systemu Podatkowego, Departamentem Podatków Dochodowych, Departamentem Podatku od Towarów i Usług, Departamentem Cen Transferowych i Wycen, Departamentem Podatków Sektorowych, Lokalnych oraz Podatku od Gier a także Departamentem Podatku Akcyzowego w zakresie, o którym mowa w pkt 1 lit. b, oraz nadzoru nad jednolitością i prawidłowością interpretacji indywidualnych i wiążących informacji stawkowych;
6) monitorowanie prawidłowości wiążących informacji stawkowych;
7) prowadzenie postępowań w sprawie zmiany albo uchylenia wiążącej informacji stawkowej;
8) wydawanie opinii dotyczących uzasadnionego przypuszczenia wystąpienia nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106, z późn. zm.), na podstawie art. 14b § 5c ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa;
9) prowadzenie postępowań w trybach nadzwyczajnych, w których właściwy jest Szef KAS,
10) sygnalizowanie potrzeb zmian legislacyjnych w zakresie poszczególnych podatków;
11) monitorowanie stopnia wykorzystania JPK przez organy KAS w zakresie postępowań podatkowych;
12) prowadzenie postępowań w sprawie sporów o właściwość pomiędzy organami podatkowymi, do rozstrzygania których właściwy jest Szef KAS;
13) rozpatrywanie wniosków o wyrażenie przez Szefa KAS zgody na ujawnienie przez naczelnika urzędu skarbowego, naczelnika urzędu celno-skarbowego oraz dyrektora izby administracji skarbowej określonych informacji stanowiących tajemnicę skarbową;
14) przekazywanie informacji do Departamentu Systemu Podatkowego o celowości wydania interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych;
15) realizowanie zadań związanych z nadzorem i funkcjonowaniem KIS, w tym w szczególności:
a) gromadzenie i analizowanie danych i informacji otrzymanych z KIS, w zakresie wydawania interpretacji indywidualnych,
b) realizowanie zadań dotyczących współpracy przy udzielaniu ogólnej informacji podatkowej.";
11) uchyla się § 47a;
12) w § 48:
a) w ust. 1:
- w pkt 1 skreśla się wyraz "wymiarem,"
- uchyla się pkt 7 i 9,
b) w ust. 2:
- uchyla się pkt 1-4,
- w pkt 5 lit. b otrzymuje brzmienie:
"b) rozstrzygania sporów o właściwość pomiędzy organami egzekucyjnymi,",
- uchyla się pkt 7-9,
- w pkt 10 po wyrazach "informacji podatkowych" dodaje się przecinek i wyrazy "w zakresie właściwości Departamentu",
- uchyla się pkt 13-13b i 16;
13) użyte w § 61 w ust. 1 w pkt 2 oraz w ust. 2 w pkt 4 wyrazy "Departamentem Organizacji Krajowej Administracji Skarbowej" zastępuje się wyrazami "Departamentem Organizacji i Współpracy Międzynarodowej Krajowej Administracji Skarbowej";
14) w § 66 w ust. 2:
a) uchyla się pkt 3,
b) po pkt 3 dodaje się pkt 3a i 3b w brzmieniu:
"3a) koordynowanie komunikacji wewnętrznej w resorcie finansów, w szczególności poprzez współpracę z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ministerstwa oraz komórkami właściwymi do spraw komunikacji w izbach administracji skarbowej, Krajowej Informacji Skarbowej, Krajowej Szkole Skarbowości;
3b) koordynowanie komunikacji zewnętrznej w resorcie finansów, w szczególności poprzez zapewnienie spójności działań informacyjnych rzeczników prasowych w izbach administracji skarbowej i Krajowej Informacji Skarbowej z działaniami informacyjnymi rzecznika prasowego Szefa KAS;".
§ 2. W przypadku gdy wejście w życie zarządzenia spowoduje konieczność zmiany dotychczasowego wewnętrznego regulaminu organizacyjnego danej komórki organizacyjnej, dyrektor tej komórki organizacyjnej niezwłocznie przedłoży Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Finansów do zatwierdzenia nowy wewnętrzny regulamin organizacyjny komórki organizacyjnej.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 października 2020 r.
Minister Finansów: T. Kościński