Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2020-08-12
Wersja aktualna od 2020-08-12
obowiązujący
ZARZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 1 lipca 2019 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw pilotażowego wdrożenia centralnego modelu zdalnego wsparcia usług informatycznych w Izbach Administracji Skarbowej w Bydgoszczy i Warszawie
z dnia 1 lipca 2019 r. (DUMF z 2019 r., poz. 72)
t.j. z dnia 12 sierpnia 2020 r. (DUMF z 2020 r., poz. 98)
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2019 r. poz. 1171 oraz z 2020 r. poz. 568 i 695) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Powołuje się Zespół do spraw pilotażowego wdrożenia centralnego modelu zdalnego wsparcia usług informatycznych w Izbach Administracji Skarbowej w Bydgoszczy i Warszawie, zwanych dalej odpowiednio „IAS w Bydgoszczy” i „IAS w Warszawie”.
2. Czas trwania pilotażowego wdrożenia centralnego modelu zdalnego wsparcia usług informatycznych ustala się do dnia 31 grudnia 2019 r.
§ 2.1. W skład Zespołu do spraw pilotażowego wdrożenia centralnego modelu zdalnego wsparcia usług informatycznych w Izbach Administracji Skarbowej w Bydgoszczy i Warszawie, zwanego dalej „Zespołem”, wchodzą:
1) przewodniczący Zespołu – Jerzy Maliszewski, Naczelnik Wydziału w Departamencie Informatyzacji w Ministerstwie Finansów, zwany dalej „Przewodniczącym”;
2) kierownicy Zespołu:
a) Ewelina Nagieł z IAS w Warszawie,
b) Dorota Masłowska z IAS w Bydgoszczy;
3) członkowie Zespołu:
a) Patrycja Bednarek z IAS w Warszawie – operator Centralnego Service Desk Usług Pozostałych, I linia wsparcia centralnego,
b) Marcin Wojdyna z IAS w Warszawie – operator Centralnego Service Desk Usług Pozostałych, I linia wsparcia centralnego,
c) Emilia Chojnacka z IAS w Bydgoszczy – operator Centralnego Service Desk Usług Pozostałych, I linia wsparcia centralnego,
d) Daniel Nowakowski z IAS w Bydgoszczy – operator Centralnego Service Desk Usług Pozostałych, I linia wsparcia centralnego,
e) Wiktor Wądołowski z IAS w Warszawie – operator Centralnej Grupy Wsparcia, II linia wsparcia centralnego,
f) Maciej Brzeziński z IAS w Warszawie – operator Centralnej Grupy Wsparcia, II linia wsparcia centralnego,
g) Tomasz Derbin z IAS w Bydgoszczy – operator Centralnej Grupy Wsparcia, II linia wsparcia centralnego,
h) Dawid Jobczyński z IAS w Bydgoszczy – operator Centralnej Grupy Wsparcia, II linia wsparcia centralnego.
2. Przewodniczący, kierownicy Zespołu oraz członkowie Zespołu są upoważnieni do przetwarzania danych osobowych w IAS w Bydgoszczy i IAS w Warszawie, w związku z wykonywaniem zadania, o którym mowa w § 1 ust. 1, i realizują zadania w aktualnym miejscu świadczenia pracy.
§ 3.1. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1) przedstawienie członkom Zespołu wykazu usług informatycznych do obsługi przez centralne grupy wsparcia (I i II linia);
2) nadzorowanie prawidłowości pilotażowego wdrożenia centralnego modelu zdalnego wsparcia usług informatycznych;
3) nadzorowanie czasów reakcji i terminów rozwiązywania zgłoszeń dotyczących usług informatycznych, o których mowa w pkt 1;
4) przedstawienie Ministrowi Finansów raportu końcowego z pilotażowego wdrożenia centralnego modelu zdalnego wsparcia usług informatycznych.
2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego jego obowiązki wykonuje wskazany przez niego kierownik Zespołu.
§ 4.1. Do zadań kierownika Zespołu należy w szczególności:
1) sporządzanie tygodniowych raportów dla Przewodniczącego, zawierających informacje o stanie realizacji wdrożenia pilotażowego modelu zdalnego wsparcia informatycznego;
2) informowanie Przewodniczącego o powstałych ryzykach związanych z wdrażaniem pilotażowego modelu zdalnego wsparcia informatycznego i podejmowanych działaniach naprawczych w celu ich eliminacji.
2. W przypadku nieobecności kierownika Zespołu jego obowiązki wykonuje wskazany przez niego członek Zespołu.
§ 5.Do zadań członków Zespołu należy w szczególności:
1) obsługa, w tym rozwiązywanie, zgłoszeń od użytkowników wewnętrznych, dotyczących wybranych usług informatycznych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, wpływających do systemu Centralny Service Desk, skierowanych do grupy wsparcia Centralnego Service Desk Usług Pozostałych (I linii wsparcia centralnego);
2) przekazywanie przez I linię wsparcia centralnego do lokalnych Service Desk zgłoszeń, które nie kwalifikują się do obsłużenia przez centralną grupę wsparcia.
§ 6.W pracach Zespołu na wniosek kierownika Zespołu mogą uczestniczyć osoby inne niż wymienione w § 2 ust. 1, po uzyskaniu upoważnień do przetwarzania danych osobowych w IAS w Bydgoszczy i IAS w Warszawie.
§ 7.Nadzór merytoryczny nad realizacją pilotażowego wdrożenia centralnego modelu zdalnego wsparcia usług informatycznych w IAS w Bydgoszczy i IAS w Warszawie sprawuje Departament Informatyzacji w Ministerstwie Finansów.
§ 8.Zespół ulega rozwiązaniu z dniem zatwierdzenia przez Ministra Finansów raportu, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 4.
§ 9.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2019 r.