Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2018-12-14 do 2021-06-24
Wersja archiwalna od 2018-12-14 do 2021-06-24
archiwalny
ZARZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW1)
z dnia 16 marca 2017 r.
w sprawie projektu „Transformacja służb informatycznych resortu finansów”
z dnia 12 grudnia 2018 r. (DUMF z 2018 r., poz. 116)
t.j. z dnia 17 marca 2017 r. (DUMRiF z 2017 r., poz. 56)
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392, z 2015 r. poz. 1064 oraz z 2018 r. poz. 1669) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się projekt „Transformacja służb informatycznych resortu finansów”, zwany dalej „Projektem”, w celu dostosowania służb informatycznych resortu finansów do zmian organizacyjnych wynikających z utworzenia Krajowej Administracji Skarbowej.
§ 2. Odpowiedzialność za realizację Projektu ponosi Zespół Projektowy, zwany dalej „Zespołem”.
§ 4. 1. Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów w razie potrzeby może włączać do prac Zespołu pracowników podległych mu komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów.
2. W pracach Zespołu mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, osoby niebędące członkami Zespołu, zapraszane przez Kierownika Projektu, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne przy realizacji projektu.
§ 5. Do zadań Zespołu należy:
1) opracowanie harmonogramu realizacji zadań i dostarczania produktów wypracowanych przez Zespół;
2) opracowanie propozycji nowej struktury organizacyjnej służb informatycznych resortu finansów;
3) opracowanie modelu zarządzania służbami informatycznymi resortu finansów oraz modelu docelowego zasobów osobowych służb informatycznych resortu finansów;
4) (uchylony);
5) (uchylony);
6) (uchylony);
7) (uchylony);
7a) (uchylony);
7b) (uchylony);
7c) opracowanie metody dojścia do docelowej struktury organizacyjnej służb informatycznych resortu finansów;
8) identyfikacja, aktualizacja oraz optymalizacja procedur i procesów niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania służb informatycznych resortu finansów;
9) realizacja innych zadań zleconych przez Komitet Sterujący projektu „Transformacja służb informatycznych resortu finansów”, zwany dalej „Komitetem Sterującym”.
§ 6. Kierownik Projektu kieruje Zespołem, w szczególności:
1) zwołuje i prowadzi posiedzenia Zespołu;
2) dokonuje podziału prac między Kierowników Zespołów oraz członków Zespołu;
3) reprezentuje Zespół, w szczególności w kontaktach z Komitetem Sterującym;
4) przedstawia Komitetowi Sterującemu do akceptacji bądź rozstrzygnięcia dokumenty, o których mowa w § 5 pkt 1–3 i 7c;
5) informuje Komitet Sterujący o postępie w realizacji zadań nie rzadziej niż raz w miesiącu.
§ 7. Członkowie Zespołu mogą powoływać wewnętrzne zespoły robocze celem realizacji zadań Zespołu.
§ 8. Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów, Dyrektorzy izb administracji skarbowej, Krajowej Informacji Skarbowej oraz Krajowej Szkoły Skarbowości są zobowiązani do współpracy z Zespołem, w szczególności poprzez przedstawianie informacji, analiz oraz opracowań i materiałów niezbędnych do wykonywania zadań Zespołu.
§ 9. Obsługę organizacyjno-administracyjną Zespołu zapewnia Departament Informatyzacji Ministerstwa Finansów.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
1) Obecnie działami administracji rządowej - budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe kieruje Minister Finansów, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 92).