Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2013-12-04
Wersja aktualna od 2013-12-04
obowiązujący
ZARZĄDZENIE NR 48
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 4 grudnia 2013 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw Transformacji i Rozwoju Administracji Podatkowej
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się Zespół do spraw Transformacji i Rozwoju Administracji Podatkowej, zwany dalej „Zespołem”.
§ 2. 1. W skład Zespołu wchodzą:
1) Przewodniczący Zespołu – Jacek Kapica, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów;
2) Zastępca Przewodniczącego Zespołu – Janusz Janowski, Radca Ministra koordynujący zadaniami Departamentu Administracji Podatkowej w Ministerstwie Finansów;
3) Członkowie:
a) Paweł Oracz – Dyrektor Departamentu Informatyki w Ministerstwie Finansów,
b) Tomasz Sokolnicki – Dyrektor Izby Skarbowej w Krakowie,
c) Marcin Łoboda – Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy,
d) Małgorzata Moskal – Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach,
e) Tadeusz Gawda – Dyrektor Izby Skarbowej w Lublinie,
f) Tomasz Szymański – Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi,
g) Wiesław Kuśnierz – Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie,
h) Edward Komorowski – Radca Ministra w Departamencie Administracji Podatkowej w Ministerstwie Finansów.
4) Sekretarz Zespołu – pracownik w Departamencie Administracji Podatkowej w Ministerstwie Finansów.
2. W pracach Zespołu mogą brać udział osoby niebędące jego członkami, zaproszone przez Przewodniczącego Zespołu.
§ 3. Do zadań Zespołu należy:
1) zapewnienie dostarczenia korzyści biznesowych administracji podatkowej poprzez absorpcję potencjału tworzonego w ramach realizowanych w administracji podatkowej programów i projektów;
2) ocena efektywności i skuteczności funkcjonowania poszczególnych obszarów administracji podatkowej;
3) analiza działania administracji podatkowej i wskazywanie obszarów wymagających usystematyzowania w celu budowy ładu korporacyjnego;
4) inicjowanie zmian transformacji i rozwoju administracji podatkowej;
5) zarządzanie realizowaniem korzyści i potwierdzanie dostarczania korzyści dla administracji podatkowej;
6) monitorowanie stabilności administracji podatkowej, w tym monitorowanie zakresu i postępów wdrażanych zmian;
7) określanie dopuszczalnych poziomów rozbieżności we wdrażaniu zmian w administracji podatkowej z planowanymi wynikami;
8) inicjowanie przeglądów wdrażania korzyści.
§ 4. 1. W ramach Zespołu tworzy się grupy tematyczne do realizacji zadań w obszarach:
1) podstawowych dla administracji podatkowej;
2) konsolidacji procesów pomocniczych;
3) obsługi podatników i komunikacji;
4) zadań, mierników, analizy ryzyka, kontroli podatkowej i kontroli wewnętrznej.
2. Skład osobowy grup tematycznych, o których mowa w ust. 1, oraz zakres realizowanych przez nie zadań określa Przewodniczący Zespołu.
§ 5. 1. Przewodniczący Zespołu odpowiada za koordynację i kierowanie pracami Zespołu oraz ustalanie harmonogramu pracy Zespołu.
2. Zastępca Przewodniczącego Zespołu:
1) kieruje pracami Zespołu w przypadku nieobecności Przewodniczącego Zespołu;
2) opowiada za bieżący nadzór i koordynację działań grup tematycznych, o których mowa w § 4.
§ 6. 1. Zespół realizuje swoje zadania na posiedzeniach lub w trybie obiegowym.
2. Dopuszcza się prowadzenie prac przez Zespół przy wykorzystaniu środków łączności elektronicznej.
3. Rozstrzygnięcia Zespołu są podejmowane w drodze uzgodnienia.
§ 7. Zobowiązuje się dyrektorów izb skarbowych, naczelników urzędów skarbowych oraz wszystkich pracowników izb i urzędów skarbowych do aktywnego wsparcia działań i zaangażowania w realizację zleconych zadań.
§ 8. Sekretarz Zespołu sporządza z posiedzeń Zespołu protokoły, które po podpisaniu przez Przewodniczącego, przekazywane są pozostałym członkom Zespołu.
§ 9. Obsługę Zespołu zapewnia Departament Administracji Podatkowej w Ministerstwie Finansów.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Minister Finansów: wz. J. Cichoń