Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2008-11-20 do 2010-06-28
Wersja archiwalna od 2008-11-20 do 2010-06-28
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 18 MINISTRA FINANSÓW
z dnia 20 listopada 2008 r.
w sprawie powołania Rady Programu e-Podatki
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) postanawia się, co następuje:
§ 1.
W celu zapewnienia prawidłowej realizacji umowy dotyczącej przygotowania projektów indywidualnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, Priorytet VII Społeczeństwo informacyjne - Budowa elektronicznej administracji dla Projektów: e-Deklaracje 2 (numer 82), e-Podatki (numer 83), e-Rejestracja (numer 85) zawartej w Warszawie w dniu 22 września 2008 r. pomiędzy: Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji a Ministrem Finansów oraz wprowadzenia przedsięwzięcia zwanego dalej „Programem e-Podatki”, na który składa się kompleksowy i wzajemnie powiązany pakiet spraw legislacyjnych, organizacyjnych, finansowych i informatycznych, służących osiągnięciu celów i wdrożeniu usług elektronicznych, jak również efektywnego i właściwego wykorzystania środków finansowych pozyskanych na przedmiotowy cel z osi priorytetowej nr 7 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, powołuję Radę Programu e-Podatki, zwaną dalej „Radą”.
§ 2.
1. W skład Rady wchodzą:
1) Przewodniczący Rady;
2) Zastępca Przewodniczącego Rady;
3) Członkowie Rady.
2. Na Przewodniczącego Rady wyznaczam Andrzeja Parafianowicza - Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów.
3. Na Zastępcę Przewodniczącego Rady wyznaczam Henryka Świniarskiego - Dyrektora Departamentu Administracji Podatkowej Ministerstwa Finansów.
4. Na Członków Rady wyznaczam:
1) Michała Jankowskiego - Dyrektora Departamentu Informatyki Ministerstwa Finansów - w zakresie działań dotyczących funkcjonowania systemów informatycznych;
2) Cezarego Krysiaka - Dyrektora Departamentu Polityki Podatkowej Ministerstwa Finansów - w zakresie spraw dotyczących systemu podatkowego;
3) Jarosława Wyszyńskiego - Zastępcę Dyrektora Departamentu Administracji Podatkowej Ministerstwa Finansów - w zakresie organizacji administracji podatkowej;
4) Elżbietę Tomaszewską - Zastępcę Dyrektora Departamentu Finansów Resortu Ministerstwa Finansów i Głównego Księgowego Resortu - w zakresie spraw finansowych;
5) Przemysława Szelerskiego - Zastępcę Dyrektora Departamentu Finansów Resortu Ministerstwa Finansów - w zakresie zamówień publicznych;
6) Józefa Dolatę - p.o. Dyrektora Izby Skarbowej we Wrocławiu - w zakresie zadań izb i urzędów skarbowych;
7) Tomasza Sokolnickiego - p.o. Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie - w zakresie zadań izb i urzędów skarbowych.
5. Na Koordynatora Programu e-Podatki wyznaczam Pana Romana Janczarka Naczelnika Wydziału e-Podatki w Departamencie Administracji Podatkowej.
§ 3.
Do zadań Rady należy, w szczególności:
1) wyznaczenie celów strategicznych, zatwierdzenie głównych dokumentów planistycznych i raportowych Programu e-Podatki, w tym dokumentu programowego, akceptacja budżetu rocznego oraz budżetów rocznych projektów Programu e-Podatki;
2) zlecanie przygotowania projektów związanych z realizacją Programu e-Podatki;
3) nadzór i monitorowanie realizacji Programu e-Podatki, w tym także budżetowania i wydatkowania środków przewidzianych do jego realizacji;
4) zatwierdzanie raportów sporządzanych z realizacji Programu e-Podatki;
5) określanie rekomendacji do współpracy ze środowiskiem podatników;
6) raportowanie postępów Programu e-Podatki Komitetowi Sterującemu Informatyzacją Resortu.
§ 4.
Do zadań Przewodniczącego Rady należy, w szczególności prowadzenie działań związanych z zapewnieniem zasobów ludzkich i finansowych.
§ 5.
Do zadań Zastępcy Przewodniczącego Rady należy prowadzenie polityki informacyjnej i promocji Programu e-Podatki.
§ 6.
1. Do zadań Koordynatora Programu e-Podatki należy w szczególności:
1) przygotowanie programowego dokumentu Programu e-Podatki, zawierającego cele strategiczne, sposoby ich osiągnięcia oraz ramowy harmonogram działań wraz z planowanym budżetem, miernikami postępu prac i wskaźnikami ich osiągnięcia;
2) dokonywanie - nie rzadziej niż raz na pół roku - przeglądów dokumentu określonego w pkt 1 i przedstawianie Przewodniczącemu Rady, propozycji niezbędnych zmian dokumentu;
3) bieżąca koordynacja działań w zakresie realizacji Programu e-Podatki;
4) przedstawianie Przewodniczącemu Rady comiesięcznych raportów o:
a) stanie realizacji działań podejmowanych w ramach Programu e-Podatki,
b) występujących zagrożeniach realizacyjnych oraz podejmowanych i rekomendowanych działaniach zaradczych.
2. Koordynator Programu e-Podatki określi strukturę raportów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 oraz przedstawi je do zaakceptowania Przewodniczącemu Rady, w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.
§ 7.
1. Rada realizuje swoje zadania na posiedzeniach.
2. Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący, a w czasie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
3. Przewodniczący Rady może zapraszać na posiedzenia Rady osoby inne, niż wymienione w § 2.
§ 8.
Rada działa w oparciu o regulamin, który uchwala na pierwszym posiedzeniu.
§ 9.
Obsługę administracyjną oraz wsparcie organizacyjne dla Rady, w szczególności dla Koordynatora Programu e-Podatki, zapewnia Departament Administracji Podatkowej Ministerstwa Finansów.
§ 10.
W terminie dwóch tygodni od dnia wejścia w życie zarządzenia, Rada powoła Zespół ds. Realizacji Programu e-Podatki i określi jego szczegółowe zadania.
§ 11.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Minister Finansów |
w z. Elżbieta Suchocka-Roguska |
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.