Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2009-12-08 do 2011-01-01
Wersja archiwalna od 2009-12-08 do 2011-01-01
archiwalny
ZARZĄDZENIE Nr 7 MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 3 czerwca 2008 r.
w sprawie powołania Rady Programu e-cło
(ostatnia zmiana: DUMF. z 2009 r., Nr 14, poz. 76) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.2)), postanawia się, co następuje:
§ 1
W celu zapewnienia prawidłowego wdrożenia w Rzeczypospolitej Polskiej postanowień decyzji Parlamentu Europejskiego i Rady nr 70/2008/WE z dnia 15 stycznia 2008 r. w sprawie eliminowania papierowej formy dokumentów w sektorach ceł i handlu (Dz. Urz. WE nr L 23, s. 21 z dnia 26.1.2008 r.), zwanej dalej „Decyzją w sprawie e-cła”, oraz wprowadzenia przedsięwzięcia, zwanego dalej „Programem e-cło”, na który składa się kompleksowy i wzajemnie powiązany pakiet spraw legislacyjnych, organizacyjnych, finansowych i informatycznych, służący osiągnięciu celów i wdrożeniu usług cła elektronicznego, jak również efektywnego i właściwego wykorzystania środków finansowych pozyskanych na przedmiotowy cel z osi priorytetowej nr 7 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, powołuję Radę Programu e-cło, zwaną dalej „Radą”.
§ 2
1. W skład Rady wchodzą:
1) Przewodniczący Rady;
2) Zastępca Przewodniczącego Rady;
3) Członkowie Rady.
2. Na Przewodniczącego Rady wyznaczam Jacka Kapicę – Szefa Służby Celnej.
3. Na Zastępcę Przewodniczącego Rady wyznaczam Grzegorza Smogorzewskiego p.o. Zastępcy Szefa Służby Celnej i Dyrektora Departamentu Służby Celnej Ministerstwa Finansów.
4. Na Członków Rady wyznaczam:
1) [1] Tomasza Michalaka – Dyrektora Departamentu Polityki Celnej Ministerstwa Finansów – w zakresie działań związanych z realizacją polityki celnej;
2) Artura Janiszewskiego – Dyrektora Departamentu Kontroli Celno-Akcyzowej i Kontroli Gier Ministerstwa Finansów – w zakresie działań związanych z kontrolą celną;
3) Wojciecha Bronickiego – Dyrektora Departamentu Podatku Akcyzowego i Ekologicznego Ministerstwa Finansów – w zakresie kwestii dotyczących podatku akcyzowego związanych z importem i eksportem;
4) [2] Pawła Oracza – Dyrektora Departamentu Informatyki Ministerstwa Finansów – w zakresie kompleksowego wsparcia działalności resortu finansów, poprzez wdrażanie nowych i rozwój funkcjonujących systemów informatycznych, działań mających na celu zapewnienie właściwego i kompleksowego utrzymania oraz modernizacji wdrożonych systemów informatycznych dotyczących funkcjonowania środowiska e-cła, a także użytkowanej w tym celu odpowiedniej infrastruktury telekomunikacyjnej resortu finansów;
5) (uchylony);
5a) Przemysława Szelerskiego – Zastępcę Dyrektora Departamentu Finansów Resortu – w zakresie zamówień publicznych;
6) Elżbietę Tomaszewską – Zastępcę Dyrektora Departamentu Finansów Resortu Ministerstwa Finansów i Głównego Księgowego Resortu – w zakresie spraw finansowych;
7) (uchylony);
8) Mirosława Sienkiewicza – Dyrektora Izby Celnej w Białymstoku – w zakresie zadań realizowanych przez Pełnomocnika Szefa Służby Celnej do spraw koordynacji działań Izb Celnych w: Olsztynie, Białymstoku, Białej Podlaskiej i Przemyślu;
9) Marka Pękalę Pełnomocnika Szefa Służby Celnej ds. Informatyzacji jako Koordynatora Programu e-cło.
§ 3
Do zadań Rady należy, w szczególności:
1) wyznaczanie celów strategicznych, zatwierdzanie głównych dokumentów planistycznych i raportowych Programu e-cło, w szczególności dokumentu programowego, akceptacja budżetu rocznego oraz budżetów rocznych Programu e-cło;
2) zlecanie przygotowania projektów związanych z realizacją Programu e-cło;
3) nadzór i monitorowanie realizacji Programu e-cło, w tym monitorowanie realizacji zadań określonych w Decyzji w sprawie e-cła, a także budżetowania i wydatkowania środków przewidzianych do realizacji Programu e-cło;
4) zatwierdzanie raportów sporządzanych zgodnie z Decyzją w sprawie e-cła;
5) określanie rekomendacji do współpracy ze środowiskiem przedsiębiorców;
6) raportowanie postępów Programu e-cło Komitetowi Sterującemu Informatyzacją Resortu.
§ 4
Do zadań Zastępcy Przewodniczącego Rady należy w szczególności prowadzenie działań związanych z organizacją Służby Celnej, zapewnieniem zasobów ludzkich i finansowych, a także informacji i promocji Programu e-cło.
§ 5
1. Do zadań Koordynatora Programu e-cło należy w szczególności:
1) przygotowanie programowego dokumentu Programu e-cło, zawierającego cele strategiczne, sposoby ich osiągnięcia oraz ramowy harmonogram działań wraz z planowanym budżetem, miernikami postępu prac i wskaźnikami ich osiągnięcia;
2) dokonywanie – nie rzadziej niż raz na pół roku – przeglądów dokumentu określonego w pkt 1 i przedstawianie Przewodniczącemu Rady, propozycji niezbędnych zmian dokumentu;
3) bieżąca koordynacja działań w zakresie realizacji Programu e-cło;
4) przedstawianie Przewodniczącemu Rady comiesięcznych raportów o:
a) stanie realizacji działań podejmowanych w ramach Programu e-cło,
b) występujących zagrożeniach realizacyjnych oraz podejmowanych i rekomendowanych działaniach zaradczych.
2. Koordynator Programu e-cło określi strukturę raportów, o których mowa w ust. 1 pkt 4 oraz przedstawi je do zaakceptowania Przewodniczącemu Rady, w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.
§ 6
1. Rada realizuje swoje zadania na posiedzeniach.
2. Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący, a w czasie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
3. Przewodniczący Rady może zapraszać na posiedzenia Rady osoby inne, niż wymienione w § 2.
§ 7
Rada działa w oparciu o regulamin, który uchwala na pierwszym posiedzeniu.
§ 8
Obsługę administracyjną oraz wsparcie organizacyjne dla Rady, w szczególności dla Koordynatora Programu e-cło, zapewnia Departament Służby Celnej Ministerstwa Finansów.
§ 9
Przewodniczący Rad Projektów oraz Kierownicy Projektów realizujący projekty objęte Programem e-cło są zobowiązani do:
1) przekazywania miesięcznych raportów do Koordynatora Programu e-cło;
2) niezwłocznego informowania Koordynatora Programu e-cło o występujących zagrożeniach realizacji przedsięwzięć;
3) zapewnienia Koordynatorowi Programu e-cło dostępu do wszelkich materiałów, dokumentacji i informacji dotyczących projektów realizowanych w ramach Programu e-cło;
4) przekazywania na wniosek Koordynatora Programu e-cło, w terminie określonym we wniosku, wyjaśnień i informacji w sprawach związanych z zakresem przedmiotowym Programu e-cło.
§ 10
W terminie dwóch tygodni od dnia wejścia w życie zarządzenia, Rada powoła Zespół ds. Realizacji Programu e-cło i określi jego szczegółowe zadania.
§ 11
Rozwiązuje się Zespół do spraw cła elektronicznego, powołany decyzją Nr 9/OC Ministra Finansów z dnia 13 marca 2006 r.
§ 12
Traci moc decyzja Nr 9/OC Ministra Finansów z dnia 13 marca 2006 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw cła elektronicznego.
§ 13
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
|
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.
[1] § 2 ust. 4 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 33 Ministra Finansów z dnia 8 grudnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Programu e-cło (Dz.U.M.F. Nr 14, poz. 76). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2009 r.
[2] § 2 ust. 4 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 33 Ministra Finansów z dnia 8 grudnia 2009 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Programu e-cło (Dz.U.M.F. Nr 14, poz. 76). Zmiana weszła w życie 8 grudnia 2009 r.