Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 09.11.2020, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.708.2020.1.MGO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.708.2020.1.MGO

Udokumentowanie fakturą partycypacji przez S.A. w kosztach prac budowlanych. Zastosowanie właściwych stawek podatku VAT. Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur wykonawców remontu mostu oraz jego kompleksowej naprawy.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 września 2020 r. (data wpływu 9 września 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • udokumentowania fakturą partycypacji przez S.A. w kosztach prac budowlanych mających na celu wzmocnienie obiektu mostowego a następnie jego kompleksową przebudowę jest prawidłowe,
  • zastosowania takich samych stawek podatku VAT jakie wynikają z wystawionych na Powiat faktur od wykonawców prac związanych z remontem i kompleksową przebudową mostu jest nieprawidłowe,
  • prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przez Powiat z faktur wykonawców remontu mostu oraz jego kompleksowej naprawy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 września 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie udokumentowania fakturą partycypacji przez S.A. w kosztach prac budowlanych mających na celu wzmocnienie obiektu mostowego a następnie jego kompleksową przebudowę, zastosowania takich samych stawek podatku VAT jakie wynikają z wystawionych na Powiat faktur od wykonawców prac związanych z remontem i kompleksową przebudową mostu a także prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przez Powiat z faktur wykonawców remontu mostu oraz jego kompleksowej naprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca Powiat (dalej Powiat) od dnia 1 lipca 2016 r. jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym z siedzibą w ., ul. , NIP: XXX i począwszy od lipca 2016 r. składa deklaracje VAT we własnym imieniu. Z dniem 1 stycznia 2017 roku zgodnie z wymogami art. 3 ustawy z dnia 5 września 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 1454) o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (dalej: ustawa o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług) Powiat podjął rozliczenie podatku VAT wraz ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi. Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego posiada osobowość prawną i sporządza scentralizowaną deklarację podatku od towarów i usług VAT-7. W imieniu Powiatu jako Sprzedawcy i podatnika podatku VAT faktury VAT wystawiają poszczególne jednostki organizacyjne jako Wystawca faktury z NIP-em Powiatu. Obsługę scentralizowanych rozliczeń w zakresie podatku od towarów i usług VAT prowadzi Starostwo Powiatowe. Jedna z jednostek organizacyjnych, za pomocą której Powiat realizuje swoje zadania jest Powiatowy Zarząd Dróg. Jednostka ta ma za zadanie m.in. utrzymanie w należytym stanie dróg powiatowych oraz znajdujących się w ich ciągach obiektów mostowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00