Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.10.2020, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.493.2020.1.PRM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.493.2020.1.PRM
Wystawienie Faktury Korygującej do Paragonu 450 bez danych nabywcy towarów lub usług innych niż jego numer NIP.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 sierpnia 2020 r. (data wpływu 13 sierpnia 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia Faktury Korygującej do Paragonu 450 bez danych nabywcy towarów lub usług innych niż jego numer NIP - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 sierpnia 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawienia Faktury Korygującej do Paragonu 450 bez danych nabywcy towarów lub usług innych niż jego numer NIP.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
C Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w () (dalej Spółka) jest właścicielem sieci sklepów z artykułami do majsterkowania, budowy, urządzania domu, pielęgnowania ogrodu etc. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej towarów. Spółka posiada kilkadziesiąt sklepów zlokalizowanych na terenie całego kraju. Nabywcami towarów i usług w sklepach Spółki są między innymi osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, w związku z czym Spółka jest zobowiązana do ewidencjonowania sprzedaży na rzecz tych nabywców na kasach rejestrujących. Z uwagi na znaczny zakres prowadzonej przez Spółkę działalności, codziennie w sklepach Spółki wystawiana jest bardzo duża ilość dokumentów dokumentujących sprzedaż (paragonów fiskalnych oraz faktur).
W najbliższym czasie Spółka planuje wdrożenie nowego systemu komputerowego (dalej: System). Wprowadzenie Systemu ma między innymi usprawnić proces wystawiania faktur w sklepach Spółki. Mając na uwadze skalę prowadzonej działalności, Spółce zależy na tym, aby jeszcze przed ostatecznym wdrożeniem Systemu potwierdzić, że planowany sposób wystawiania i korygowania dokumentów sprzedaży, który zostałby wdrożony po wprowadzeniu Systemu, będzie zgodny z przepisami Ustawy VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right