Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2020, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.381.2020.5.MŻ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.381.2020.5.MŻ
W zakresie uznania transakcji wniesienia aportem zespołu składników materialnych i niematerialnych jako ZCP.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 lipca 2020 r. (data wpływu 2 lipca 2020 r.) uzupełnione pismem Strony z dnia 8 września 2020 r. (data wpływu 8 września 2020 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 4 września 2020 r. (skutecznie doręczone w dniu 4 września 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania podatkiem VAT transakcji wniesienia aportem zespołu składników materialnych i niematerialnych, które stanowią zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 lipca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek wspólny o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania podatkiem VAT transakcji wniesienia aportem zespołu składników materialnych i niematerialnych, które stanowią zorganizowaną część przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe:
W ramach działalności gospodarczej Spółki została wyodrębniona samodzielnie organizacyjnie jednostka pełniąca funkcje handlowe oraz realizująca czynności sprzedaży i marketingu (dalej: Pion handlowy). Po dokonaniu wyodrębnienia Pion handlowy zostanie przeniesiony do Spółki powiązanej w drodze wniesienia wkładu niepieniężnego (aport ZCP).
Jednocześnie, na moment przeprowadzenia transakcji Pion handlowy będzie składać się z:
- działu komunikacji marketingowej obejmującego następujące komórki: komunikacja marketingowa off-line, komunikacja digital, administracja produktowa i koordynacja wdrożeń, graficy, koordynacja instalatorów, wsparcie administracyjne oraz szkolenia,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right