Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.08.2020, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.331.2020.2.ISK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.331.2020.2.ISK
Przechowywanie faktur w wersji elektronicznej i zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tak archiwizowanych faktur.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 maja 2020 r. (data wpływu 1 czerwca 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 27 lipca 2020 r. (data wpływu 4 sierpnia 2020 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 20 lipca 2020 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.331.2020.1.ISK (doręczone Stronie w dniu 24 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur w wersji elektronicznej i zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tak archiwizowanych faktur - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 czerwca 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur w wersji elektronicznej i zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z tak archiwizowanych faktur. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z dnia 27 lipca 2020 r. (data wpływu 4 sierpnia 2020 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 20 lipca 2020 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.331.2020.1.ISK.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest polską spółką prawa handlowego działającą w branży transportowej. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest świadczenie usług transportu krajowego i międzynarodowego oraz usług magazynowych. Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. W związku z wykonywaniem ww. czynności, Spółka ponosi wydatki związane z nabyciem towarów lub usług, które dokumentowane są wystawianymi przez kontrahentów Wnioskodawcy fakturami. Ponadto, przy świadczeniu usług transport międzynarodowego, Spółka korzysta z podwykonawców, którzy po zrealizowaniu danego przewozu przekazują Spółce listy przewozowe (dalej: dokumenty CMR). Obecnie Spółka otrzymuje faktury, jak i dokumenty CMR zarówno w formie papierowej, jak i w formie elektronicznej. Z uwagi na dużą ilość dokumentów gromadzonych przez Spółkę w wersji papierowej, Spółka zamierza zmienić dotychczasowy sposób ich archiwizacji, tj. zamierza przechowywać faktury potwierdzające zakup towarów lub usług wyłącznie w formie elektronicznej, niezależnie od tego w jaki sposób zostały one otrzymane przez Spółkę od kontrahenta/podwykonawcy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right