Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.07.2020, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.191.2020.3.AKS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.191.2020.3.AKS

Możliwość stosowania obiegu i przechowywania dokumentów w formie elektronicznej z zachowaniem prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 kwietnia 2020 r. (data wpływu 24 kwietnia 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 lipca 2020 r. (data wpływu 20 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości stosowania obiegu i przechowywania dokumentów w formie elektronicznej z zachowaniem prawa do odliczenia podatku naliczonego (pytanie oznaczone we wniosku nr 1) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej m.in. podatku od towarów i usług w zakresie możliwości stosowania obiegu i przechowywania dokumentów w formie elektronicznej z zachowaniem prawa do odliczenia podatku naliczonego (pytanie oznaczone we wniosku nr 1). Wniosek uzupełniono w dniu 20 lipca 2020 r. o przeformułowanie zadanego pytania oraz przedstawienie własnego stanowiska w zakresie zadanego pytania.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej również: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży mebli. W ramach swojej działalności współpracuje z wieloma dostawcami i usługodawcami. Wnioskodawca nabywa towary i usługi od kontrahentów mających siedzibę na terytorium Polski, jak również od podmiotów mających siedzibę na terytorium Unii Europejskiej oraz innych krajów. Z uwagi na skalę działalności, Wnioskodawca otrzymuje dużą ilość faktur dokumentujących nabycie towarów i usług, faktur korygujących, not księgowych, rachunków itp. Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT, a więc z tytułu swoich czynności również wystawia faktury. Znaczne są również ilości dokumentów gromadzonych przez Wnioskodawcę jako płatnika. W związku z rosnącą liczbą transakcji oraz zwiększaniem się liczby kontrahentów, ilość otrzymywanych i wystawianych w każdym miesiącu dokumentów księgowych (faktur, not, rachunków, etc.), dalej określanych łącznie jako dokumenty, również rośnie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00