Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 24.07.2020, sygn. 0112-KDIL3.4012.350.2020.2.WB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.350.2020.2.WB
Brak opodatkowania przez Gminę otrzymanej dotacji na demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 maja 2020 r. (data wpływu 25 maja 2020 r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 lipca 2020 r. (data wpływu 6 lipca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania przez Gminę otrzymanej dotacji z () i () na demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 maja 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania przez Gminę otrzymanej dotacji z () i () na demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest. Pismem z dnia 6 lipca 2020 r. uzupełniono wniosek o doprecyzowanie opisu sprawy oraz podpis osoby upoważnionej pod wnioskiem.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, zaspokajanie zbiorczych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy, które obejmują m.in. sprawy ochrony środowiska oraz unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
Gmina realizuje zadania polegające na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest, na posesjach mieszkańców zamieszkujących na terenie Gminy. Aby prace zostały przeprowadzone, mieszkańcy muszą złożyć do Burmistrza wniosek o usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest. Realizacja zadania polegać będzie na udzieleniu przez Gminę właścicielom nieruchomości, na których znajdują się odpady zawierające azbest i położonych na terenie Gminy, dotacji celowej na ich unieszkodliwianie. Udzielenie dotacji nastąpi zgodnie z zasadami określonymi w Uchwale Rady Miejskiej z dnia () r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji celowych na usuwanie wyrobów azbestowych z terenu Gminy (Dz. U. Województwa z dnia 22 marca 2013 r.) oraz uchwałami zmieniającymi ww. Uchwałę, tj.: Gmina zawiera z nimi stosowne umowy. Na proces usuwania azbestu składa się demontaż, zbieranie, transport i utylizacja płyt azbestowo- cementowych oraz transport i utylizacja odpadów zawierających azbest. Usługi każdorazowo świadczy wyspecjalizowana firma posiadająca odpowiednie uprawnienia, wyłoniona w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych. Faktury VAT dokumentujące wykonaną usługę związaną z realizowanym zadaniem są wystawiane na Gminę. Część wydatków związanych ze świadczeniem usługi jest pokrywana z dotacji pochodzących z (), a część ze środków własnych gminy. Mieszkańcy nie partycypują finansowo w kosztach usuwania azbestu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right