Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 25.06.2020, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.111.2020.2.RK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.111.2020.2.RK
Zastosowania art. 11e updop do systemu korekty rozliczeń oraz możliwości dokonania korekty na bieżąco
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 marca 2020 r. (data nadania 26 marca 2020 r., data wpływu 26 marca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- braku zastosowania art. 11e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych obowiązującego od 1 stycznia 2019 r. do systemu korekty rozliczeń z A. s.r.o. i B. Kfr przyjętego przez Wnioskodawcę jest prawidłowe;
- możliwości dokonania korekty ww. rozliczeń na bieżąco poprzez zmniejszenie przychodów w okresie rozliczeniowym, w którym wystawiane są dokumenty korygujące jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 26 marca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie braku zastosowania art. 11e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych obowiązującego od 1 stycznia 2019 r. do systemu korekty rozliczeń z A. s.r.o. i B. Kfr przyjętego przez Wnioskodawcę oraz możliwości dokonania korekty ww. rozliczeń na bieżąco w okresie rozliczeniowym, w którym wystawiane są dokumenty korygujące.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
X. S.A. (Wnioskodawca, Spółka) należy do międzynarodowej grupy kapitałowej Y. (Grupa), o ugruntowanej pozycji na rynku gier wideo. Działalność Grupy obejmuje m.in. dystrybucję gier wideo największych wydawców międzynarodowych. Sprzedaż gier realizowana jest w formie dystrybucji fizycznej i cyfrowej.
Wnioskodawca działa w Grupie jako lokalny dystrybutor gier, głównie na rynku polskim. Odbiorcami gier są dla Spółki głównie hurtownicy, czyli najczęściej duże sieci handlowe lub większe podmioty, posiadające swoją własną sieć sprzedaży do klientów końcowych. Poza działaniami czysto sprzedażowymi, Spółka zajmuje się również koordynacją działań promocyjnych i marketingowych, które towarzyszą wprowadzeniu gry na rynek w konkretnym regionie. Ponadto, Spółka pełni w Grupie rolę pośrednika zakupów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right