Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.06.2020, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.306.2020.1.AG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.306.2020.1.AG
Brak prawa do odzyskania podatku VAT naliczonego od zakupów towarów i usług dokonywanych w celu realizacji zadania.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 kwietnia 2020 r. (data wpływu 20 kwietnia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadania pn. ,,() jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 kwietnia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadania pn. ,,().
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Powiat () zamierza złożyć wniosek o dofinansowanie zadania pn. () w zakresie operacji typu Budowa lub modernizacja dróg lokalnych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, działanie Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich, poddziałanie Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszelkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii. Całkowita wartość projektu wynosi: () zł, w tym dofinansowanie ze środków PROW w kwocie (), (co stanowi (...) kosztów kwalifikowanych projektu). Zakres zadania obejmuje: roboty pomiarowe, roboty rozbiórkowe, ziemne i wykończeniowe, urządzenia ruchu drogowego, wykonanie podbudowy, nawierzchni, kanalizacji deszczowej oraz roboty związane z tworzeniem infrastruktury szerokopasmowej na odcinku drogi o długości 0,955 km. Wnioskodawcą i beneficjentem projektu jest Powiat (). Realizatorem zadania będzie Zarząd Dróg Powiatowych w (), który jest jednostką organizacyjną Powiatu działającą w formie jednostki budżetowej i zarządzającą drogami powiatowymi na terenie powiatu. Przedmiotowa droga jest drogą powiatową położoną na działkach ewidencyjnych będących własnością Powiatu. Wykonawca robót wybrany przez Zarząd Dróg Powiatowych w () w drodze przetargu nieograniczonego wykona roboty budowlane i wystawi fakturę VAT. Na wystawionej przez wykonawcę fakturze jako nabywca będzie widniał Powiat () wraz ze wskazaniem nr NIP, natomiast jako odbiorca zostanie wskazany Zarząd Dróg Powiatowych w (). Przebudowa drogi powiatowej nr () ma na celu poprawę bezpieczeństwa mieszkańców powiatu, mieszkańców Gminy () oraz wszystkich osób korzystających z ww. drogi. Jest to projekt niegenerujący dochodu. Wydatki ponoszone na realizację niniejszej inwestycji nie będą związane ze sprzedażą opodatkowaną. Nie planuje się poboru opłat za korzystanie z przebudowanej drogi publicznej. Na drodze nie ma przewidzianych płatnych miejsc parkingowych, nie planuje się też świadczenia jakichkolwiek płatnych usług. Jedyne ewentualne opłaty za zajęcie pasa drogowego są opłatami administracyjnymi które nie podlegają przepisom ustawy o podatku od towarów i usług. Warunkiem uznania przez Urząd Marszałkowski podatku VAT jako kwalifikowanego jest przedłożenie indywidualnej interpretacji w sprawie prawnej możliwości odzyskania podatku VAT od towarów i usług, wydanej przez właściwego Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej. Przedmiotowa interpretacja jest niezbędnym załącznikiem do złożenia wniosku o dofinansowanie w Urzędzie Marszałkowskim. Przewidywany okres realizacji zadania to 2021 rok.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right