Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.05.2020, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.91.2020.2.SR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.91.2020.2.SR

Brak możliwości dokonywania jednorazowego odliczenia w korekcie rocznej na podstawie rzeczywistych proporcji w deklaracji za styczeń roku następującego po zakończonym roku podatkowym

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), art. 15zzs ust. 7 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 stycznia 2020 r. (data wpływu 12 lutego 2020 r.), uzupełnionym pismem z 5 marca 2020 r. (data wpływu 10 marca 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości dokonywania jednorazowego odliczenia w korekcie rocznej na podstawie rzeczywistych proporcji w deklaracji za styczeń roku następującego po zakończonym roku podatkowym jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2020 r. do Organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości dokonywania jednorazowego odliczenia w korekcie rocznej na podstawie rzeczywistych proporcji w deklaracji za styczeń roku następującego po zakończonym roku podatkowym. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 5 marca 2020 r. (data wpływu 10 marca 2020 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 3 marca 2020 r. znak: 0111-KDIB3-2.4012.91.2020.1.SR.

We wniosku, uzupełnionym pismem z 5 marca 2020 r., przedstawiono następujący stan faktyczny:

Miasto jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Miasto wykonuje zadania nałożone odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostało powołane. Większość zadań jest realizowana przez Miasto jako organu władzy publicznej, zadania własne jednostki samorządu terytorialnego, zadania zlecone z zakresu administracji rządowej. Miasto wykonuje również czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, które podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Transakcje opodatkowane podatkiem od towarów i usług według odpowiednich stawek, w szczególności sprzedaż działek pod zabudowę, pobieranie opłaty z tytułu wieczystego użytkowania gruntu, pobieranie opłaty przekształceniowej prawa wieczystego użytkowania gruntu w prawo własności. Transakcje zwolnione z podatku od towarów i usług, w szczególności sprzedaż lokali mieszkalnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00