Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.04.2020, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.51.2020.2.ASY, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.51.2020.2.ASY

prawo do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją projektu pn.:

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.), art. 15zzs ust. 7 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 22 stycznia 2020 r. (data wpływu 28 stycznia 2020 r.), uzupełnionym pismem z 24 marca 2020 r. (data wpływu 31 marca 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją projektu pn.: jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 stycznia 2020 r. do tut. organu wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia pełnych kwot VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją projektu pn.: .

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 24 marca 2020 r. (data wpływu 31 marca 2020 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 19 marca 2020 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.51.2020.1.ASY.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, które obejmuje m.in. krzewienie kultury fizycznej i turystyki w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych. Odnosząc się do tego zapisu gmina przystąpiła do realizacji projektu . Uzasadnieniem podjęcia decyzji budowy takiego obiektu jest naturalne ukształtowanie terenu i sprzyjający mikroklimat (w okresie zimowym utrzymuje się odpowiednia pokrywa śnieżna na co duży wpływ ma utrzymująca się minusowa temperatura). Ponadto notuje się stały wzrost ruchu turystycznego, w głównej mierze związany z turystyką na terenach górskich, a co za tym idzie narciarstwem biegowym. Inwestycja związana z budową trasy ma na celu efektywne i pełniejsze wykorzystanie zasobów przyrodniczych i krajobrazowych Gminy, a co najważniejsze przyczyni się do aktywnego spędzania czasu w gronie rodzinnym. Narciarstwo biegowe to dyscyplina sportu, którą mogą uprawiać dzieci, młodzież dorośli i osoby starsze (wielopokoleniowa rodzina). Uprawianie tej dyscypliny sportu aktywizuje cały układ mięśniowy, wpływa korzystnie na układ oddechowy i krwionośny czyli jest to doskonały sposób promowania zdrowego i sportowego trybu życia. Warto podkreślić, iż obiekt będzie funkcjonował w okresie zimowym jak również w pozostałym czasie udostępniony zostanie jako ścieżka biegowa i trasa rowerowa oraz trasa dla osób biegających na nartorolkach. W ramach projektu powstanie trasa biegowa o długości 1,85 km wraz ze stadionem i odpowiednim zapleczem, instalacja naśnieżania oraz zostaną zamontowane dwie armatki śnieżne. Na realizacje zadania gmina pozyskała środki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020. W dniu 7 grudnia 2017 r. podpisano umowę na dofinansowanie realizacji zadania w wysokości 1 982 341,18 w kwocie brutto. W dniu 8 listopada 2019 r. wystąpiono do instytucji dofinansowującej o możliwość zmiany kwalifikalności podatku VAT ze względu na możliwość odliczenia w/w podatku, w związku z tym wartość dofinansowania uległa zmniejszeniu do kwoty 1 605 393,57. Uzasadnieniem zmiany kwalifikalności podatku VAT jest wprowadzenie pobierania opłaty za korzystanie z wybudowanej infrastruktury. Na obiekcie między innymi prowadzone będą zajęcia lekcyjne z wychowania fizycznego, z odpłatności zwolnieni będą uczniowie z terenu Gminy, a opłaty uiszczać będą kluby sportowe prowadzące treningi na obiekcie, związki sportowe organizujące imprezy sportowe i pozostałe osoby fizyczne korzystające z obiektu, odpłatność będzie uregulowana regulaminem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00