Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.04.2020, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.141.2020.1.SG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.141.2020.1.SG
w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie zobowiązania do stosowania przepisów art. 11a - 11t ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do transakcji wewnętrznych, o których mowa we wniosku (dotyczy pytania oznaczonego we wniosku Nr 3)
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 20 stycznia 2020 r. (data wpływu 24 stycznia 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie zobowiązania do stosowania przepisów art. 11a - 11t ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do transakcji wewnętrznych, o których mowa we wniosku (dotyczy pytania oznaczonego we wniosku Nr 3) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 stycznia 2020 r. do Organu wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych m.in. w zakresie ustalenia, czy Spółka będzie zobowiązania do stosowania przepisów art. 11a - 11t ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do transakcji wewnętrznych, o których mowa we wniosku (dotyczy pytania oznaczonego we wniosku Nr 3).
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest spółką z o.o., która została utworzona na podstawie prawa polskiego, posiadającą zarówno siedzibę jak i miejsca prowadzenia działalności jedynie w Polsce i podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Spółka prowadzi działalność produkcyjną jedynie na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej X w () (do 31 grudnia 2019 r., przed zmianą administracyjną miejscowość była określona jako R. ()).
Na chwilę obecną Wnioskodawca korzysta z dwóch zezwoleń na prowadzenie działalności na terenie strefy: pierwsze udzielone 20 lipca 2011 r. nr () oraz drugie udzielone 12 lutego 2014 r. nr (), obydwa dotyczą prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej X (zwaną dalej: SSE) w zakresie tej samej aktywności określonej w PKWiU jako płyty, arkusze, folie, taśmy i pasy, z tworzyw sztucznych, niewzmocnionych, nielaminowanych ani niepołączonych z innymi materiałami - sekcja C, kategoria 22.21.3.. Działalność dotycząca tych zwolnień, polegająca w szczególności na produkcji folii (...), odbywa się w całości na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej X w zakładzie produkcyjnym zlokalizowanym w G. M. przy ul. (). Wszystkie warunki wynikające z ww. zezwoleń w zakresie poniesienia nakładów inwestycyjnych oraz zwiększenia zatrudnienia zostały przez Spółką spełnione i od roku 2012 korzysta ona z pomocy publicznej w formie zwolnienia z podatku dochodowego dochodu osiągniętego na terenie strefy z ww. działalności gospodarczej, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych. Uzyskując wyżej wymienione zezwolenia, firma posiadała status średniego przedsiębiorcy, tj. biorąc pod uwagę status Spółki i intensywności pomocy dla regionu w którym realizowana była inwestycja, Spółka nabyła prawo do skorzystania z intensywności pomocy publicznej na poziomie 60%. Wszystkie warunki wynikające z ww. zezwoleń zostały spełnione przed 1 stycznia 2016 r., tj. w okresie, kiedy Spółka posiadała status średniego przedsiębiorcy. Od dnia 1 stycznia 2016 r. status firmy uległ zmianie na dużego przedsiębiorcę. W dniu 28 września 2017 r. Wnioskodawca uzyskał informację z Ministerstwa Rozwoju Departamentu Inwestycji i Rozwoju, iż (...) zasady korzystania z zezwolenia strefowego, w tym w szczególności poziom dopuszczonej pomocy w formie zwolnienia podatkowego, ustalane są na moment wydania zezwolenia. Status przedsiębiorcy badany jest zatem na dzień wydania zezwolenia i zgodnie z tym statusem określany jest maksymalny poziom intensywności pomocy przysługującej przedsiębiorcy strefowemu w całym okresie korzystania ze zwolnienia podatkowego. Tym samym zmiana wielkości przedsiębiorcy, będąca konsekwencją jego rozwoju w trakcie korzystania ze zwolnienia, nie będzie miała wpływu na intensywności pomocy regionalnej przysługującej w kolejnych latach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right