Interpretacja indywidualna z dnia 25.03.2020, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.27.2020.1.JF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.27.2020.1.JF
W zakresie możliwości zaliczenia w ciężar kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez Wnioskodawcę na Program () w ramach świadczenia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) na rzecz mieszkańców.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 21 stycznia 2020 r. (data wpływu 24 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia w ciężar kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez Wnioskodawcę na Program () w ramach świadczenia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) na rzecz mieszkańców - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 stycznia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia w ciężar kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych przez Wnioskodawcę na Program () w ramach świadczenia z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) na rzecz mieszkańców.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca jest spółką akcyjną posiadającą siedzibę na terytorium Polski. Spółka jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy) w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2019 r., poz. 865, z późn. zm.).
W ramach prowadzonej działalności, Spółka angażuje się w programy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (dalej: CSR), której celem jest budowanie pozytywnych i trwałych relacji zarówno z partnerami społecznymi jak i biznesowymi.