Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.03.2020, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.689.2019.2.RM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.689.2019.2.RM

Uznanie, że nabycie inicjatyw edukacyjnych A lub B nie stanowi importu usług; obowiązek rozpoznania importu usług w związku z nabyciem inicjatywy edukacyjnej C.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 listopada 2019 r. (data wpływu 22 listopada 2019 r.) uzupełnionym w dniu 3 stycznia 2020 r. (data wpływu 10 stycznia 2020 r.) na wezwanie Organu z dnia 23 grudnia 2019 r. (skutecznie doręczone w dniu 27 grudnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe w zakresie braku obowiązku rozpoznania importu usług w związku z nabyciem inicjatywy edukacyjnej A lub B
  • nieprawidłowe
  • w zakresie braku obowiązku rozpoznania importu usług w związku z nabyciem inicjatywy edukacyjnej C.

UZASADNIENIE

W dniu 22 listopada 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku rozpoznania importu usług w związku z nabyciem inicjatywy edukacyjnej A, B oraz C.

Wniosek uzupełniony został w dniu 3 stycznia 2020 r. (data wpływu 10 stycznia 2020 r.) na wezwanie Organu z dnia 23 grudnia 2019 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe, uzupełnione pismem z dnia 3 stycznia 2020 r.:

Bank jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług zarówno na gruncie regulacji krajowych w Polsce, jak również dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych.

Z racji międzynarodowego profilu działalności Banku oraz realizowanych planów ekspansji na rynki zagraniczne (m.in. w Niemczech, Czechach czy Słowacji) poprzez otwierane tam oddziały, a także szerokiego portfolio zagranicznych klientów zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych konieczna jest szeroka wiedza z zakresu wielu skomplikowanych zagadnień, procesów i obszarów wynikających z tego typu kreowanych relacji biznesowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00