Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 26.02.2020, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.697.2019.2.RM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.697.2019.2.RM
przyznanie prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu importu części zamiennych
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 listopada 2019 r. (data wpływu 3 grudnia 2019 r.), uzupełnionym w dniu 28 stycznia 2020 r. (data wpływu 29 stycznia 2020 r.) na wezwanie Organu z dnia 15 stycznia 2020 r., oraz w dniu 10 lutego 2020 r. (data wpływu 12 lutego 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz prawa do zwrotu różnicy podatku poprzez deklarację - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 grudnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego oraz prawa do zwrotu różnicy podatku poprzez deklarację.
Wniosek uzupełniony został w dniu 28 stycznia 2020 r. (data wpływu 29 stycznia 2020 r.) na wezwanie Organu z dnia 15 stycznia 2020 r. oraz w dniu 10 lutego 2020 r. (data wpływu 12 lutego 2020 r.).
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz następujące zdarzenie przyszłe, uzupełnione pismem z dnia 23 stycznia 2020 r.:
(Wnioskodawca, Spółka lub ) jest spółką z siedzibą w Wielkiej Brytanii.
Działalność gospodarcza Spółki obejmuje między innymi:
- dystrybucję urządzeń do (),
- świadczenie usług naprawy ww. urządzeń.
Klientami Wnioskodawcy są podmioty prowadzące działalność gospodarczą (przedsiębiorcy). Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT w Polsce.
W ramach swojej działalności gospodarczej, Spółka naprawia również zepsute towary sprzedane uprzednio swoim klientom.
W większości przypadków Spółka sprzedaje swoje produkty dystrybutorom, którzy następnie sprzedają je finalnym nabywcom. Powyżej opisane naprawy zepsutych towarów mogą być dokonywane w oparciu o udzieloną gwarancję lub jako usługi niegwarancyjne.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right