Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 13.02.2020, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.620.2019.1.MT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.620.2019.1.MT
Prawo do dokonania korekty podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego sprzedaży zaewidencjonowanej przy użyciu kasy rejestrującej w sytuacji, gdy klient złożył zamówienie poprzez serwis i nie odebrał towaru oraz nie dokonał zapłaty, jak również w zakresie terminu dokonania tej korekty.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 grudnia 2019 r. (data wpływu 17 grudnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego sprzedaży zaewidencjonowanej przy użyciu kasy rejestrującej w sytuacji, gdy klient złożył zamówienie poprzez serwis i nie odebrał towaru oraz nie dokonał zapłaty, jak również w zakresie terminu dokonania tej korekty - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 grudnia 2019 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do dokonania korekty podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego sprzedaży zaewidencjonowanej przy użyciu kasy rejestrującej w sytuacji, gdy klient złożył zamówienie poprzez serwis i nie odebrał towaru oraz nie dokonał zapłaty, jak również w zakresie terminu dokonania tej korekty.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest spółką mającą siedzibę na terytorium Polski, zarejestrowaną jako czynny podatnik VAT. Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest sprzedaż detaliczna kosmetyków i artykułów toaletowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach (PKD 47.75.Z).
W tym kontekście należy wskazać, że Spółka jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią perfumerii w Polsce. Posiada ponad 135 sklepów stacjonarnych, jak również prowadzi autoryzowaną perfumerię () (dalej: Serwis), za pośrednictwem których dokonuje sprzedaży oferowanych przez siebie produktów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right