Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31.01.2020, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.83.2019.1.EK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.83.2019.1.EK
prawo do zastosowania zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy usług pośrednictwa finansowego nabywanych od Pośrednika w ramach importu usług
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 grudnia 2019 r. (data wpływu 23 grudnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy opisanych usług pośrednictwa finansowego nabywanych od Pośrednika w ramach importu usług jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 grudnia 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do zastosowania zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy opisanych usług pośrednictwa finansowego nabywanych od Pośrednika w ramach importu usług.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Działalność Spółki
Wnioskodawca jest podmiotem posiadającym siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, gdzie podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Spółka jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Wnioskodawca świadczy usługi na rzecz osób fizycznych (dalej: Klienci) polegające na udzielaniu pożyczek pieniężnych za pośrednictwem strony internetowej (tj. w systemie e-commerce).
Rozwiązanie takie niesie za sobą szereg korzyści, do których zaliczyć należy przede wszystkim:
- łatwość dotarcia do klienta (konsumenta) i pozostawania z nim w kontakcie,
- szybkość wydania pozytywnej decyzji o przyznaniu pożyczki,
- oszczędność czasu i zmniejszenie kosztów funkcjonowania,
- interaktywność,
- elastyczność,
- możliwość efektywniejszej realizacji działań marketingowych, nastawionych na zidentyfikowanie Klientów z grupy docelowej i dotarcie do nich z ofertą pożyczkową.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right