Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.01.2020, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.596.2019.1.MR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.596.2019.1.MR
- uznanie nabycia przez Wnioskodawcę towarów od Producenta za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów opodatkowane na terytorium kraju (pytania oznaczone we wniosku nr 1 i 3);- uznania dostawy towarów realizowanej przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta za dostawę, której miejsce opodatkowania przypada na terytorium Polski (pytania oznaczone we wniosku nr 2 i 4)
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 października 2019 r. (data wpływu 29 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- uznania nabycia przez Wnioskodawcę towarów od Producenta za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów opodatkowane na terytorium kraju (pytania oznaczone we wniosku nr 1 i 3) jest prawidłowe;
- uznania dostawy towarów realizowanej przez Wnioskodawcę na rzecz Klienta za dostawę, której miejsce opodatkowania przypada na terytorium Polski (pytania oznaczone we wniosku nr 2 i 4) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresach.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest jednoosobowym przedsiębiorcą prowadzącym działalność gospodarczą na podstawie wpisu do CEIDG. Zasadniczym przedmiotem jego działalności jest dystrybucja produktów znanej na świecie marki kawy na terytorium Polski. Działalność tę Wnioskodawca prowadzi w oparciu o umowę zawartą z producentem tej kawy, mającym siedzibę na terytorium Niemiec (dalej: Producent).
W świetle ww. umowy Wnioskodawca jest wyłącznym przedstawicielem Producenta, importerem i dystrybutorem produktów jego marki na terenie Polski w nowoczesnym i tradycyjnym kanale dystrybucji, z wyłączeniem dystrybucji w ramach systemów vendingowych (np. automaty z kawą na stacjach paliw, biurach i innych miejscach użyteczności publicznej).