Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.01.2020, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.664.2019.1.RD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.664.2019.1.RD
Obniżenie podstawy opodatkowania bez obniżania podatku należnego na podstawie wystawionej/otrzymanej noty uznaniowej/obciążeniowej
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 października 2019 r. (data wpływu 6 listopada 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podstawy opodatkowania jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 listopada 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podstawy opodatkowania.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest podatnikiem, zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny, prowadzi działalność gospodarczą w branży ad tech w zakresie zarządzania powierzchnią reklamową i optymalizacji przychodów z tzw. reklamy programatycznej. Spółka wspiera wydawców poprzez zaawansowane narzędzia informatyczne i strategie optymalizacji, rozwiązania dedykowane zespołom sprzedaży bezpośredniej, partnerstwa strategiczne i usługi konsultingowe oraz tworzenie dedykowanego oprogramowania dla firm z sektora mediów.
W przypadku stron i portali internetowych do zarządzania dostępną powierzchnią reklamową Spółka wykorzystuje narzędzie informatyczne P. Narzędzie to jest również wykorzystywane do sprzedaży powierzchni reklamowej na stronach i portalach internetowych prowadzonych przez A S.A. (dalej: Wydawca), która jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny.
P. to zautomatyzowany system zakupu i sprzedaży internetowej powierzchni reklamowej. Umożliwia on zamówienia przez klienta (ew. przez reprezentującą go agencję reklamową lub dom medialny) emisji reklamy internetowej na wybranych stronach (portalach) internetowych dla określonej grupy odbiorców. Z drugiej strony, P. przedstawia klientowi oferty wydawców rekomendując formaty reklamowe i miejsca emisji najbardziej dopasowane do planowanych działań marketingowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right