Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2019, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.555.2019.2.JF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.555.2019.2.JF
prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 listopada 2019 r. (data wpływu 13 listopada 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 25 listopada 2019 r. (data wpływu 3 grudnia 2019 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 20 listopada 2019 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.555. 2019.1.JF (doręczone w dniu 20 listopada 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do przechowywania faktur wystawianych i otrzymywanych wyłącznie w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 listopada 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do przechowywania faktur wystawianych i otrzymywanych wyłącznie w formie elektronicznej oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego. Złożony wniosek został uzupełniony pismem z 25 listopada 2019 r. (data wpływu 3 grudnia 2019 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 20 listopada 2019 r. nr 0114-KDIP1-3.4012.555.2019.1.JF (doręczone w dniu 20 listopada 2019 r.).
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka (Wnioskodawca) zajmuje się zarządzaniem oraz wynajmowaniem tartaku. Ponadto, Spółka prowadzi działalność deweloperską w zakresie budowy domów i lokali mieszkalnych. Spółka jest w trakcie realizacji inwestycji i planuje kolejną.
Spółka w ramach prowadzonej działalności otrzymuje od dostawców oraz wysyła do odbiorców faktury i inne dokumenty, które mają postać zarówno papierową, jak i elektroniczną. Spółka jako odbiorca faktur elektronicznych wyraża oraz będzie wyrażała akceptację na ich stosowanie. Wnioskodawca korzysta z elektronicznego systemu przechowywania i archiwizowania dokumentów, który pozwala na wgrywanie skanów dokumentów i plików pdf do systemu, dostęp do nich on-line oraz ich archiwizowanie. Dokumenty, które pierwotnie mają formę elektroniczną są od razu zapisywane w systemie, zaś dokumenty papierowe są skanowane, tak by zachować ich autentyczność, i następnie w formie plików pdf umieszczane w systemie. Można je później pobrać z systemu w formie plików pdf i zapisać na dysku komputera. System pozwala także na wyszukiwanie dokumentów, po określeniu konkretnych parametrów wyszukiwania, takich jak nazwa podmiotu, numer kontrahenta, numer dokumentu, data wystawienia dokumentu itd. Dodatkowo wykorzystywane oprogramowanie pozwala na wyszukiwanie dokumentów po okresach do celów rozliczania podatku VAT.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right