Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2019, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.413.2019.3.AG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.413.2019.3.AG
zastosowanie art. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do rozliczeń opisanego we wniosku konsorcjum, jako wspólnego przedsięwzięcia oraz sposób rozliczenia w rachunku podatkowym przychodów i kosztów uzyskania przychodów Spółki, będącej liderem konsorcjum
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 16 września 2019 r. (data wpływu 20 września 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 listopada 2019 r. (data nadania 26 listopada 2019 r., data wpływu 29 listopada 2019 r.) na wezwanie z dnia 7 listopada 2019 r. Nr 0114-KDIP2-2.4010.413.2019.2.AG, 0112-KDIL2-1.4012.450.2019.1.AWa (data nadania 7 listopada 2019 r., data odbioru 20 listopada 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- zastosowania art. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do rozliczeń opisanego we wniosku konsorcjum, jako wspólnego przedsięwzięcia jest prawidłowe;
- sposobu rozliczenia w rachunku podatkowym przychodów i kosztów uzyskania przychodów Spółki, będącej liderem konsorcjum jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zastosowania art. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do rozliczeń opisanego we wniosku konsorcjum, jako wspólnego przedsięwzięcia oraz sposobu rozliczenia w rachunku podatkowym przychodów i kosztów uzyskania przychodów Spółki, będącej liderem konsorcjum.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Strona zamierza zawrzeć umowę konsorcjum (tzw. joint venture) z podmiotem będącym spółką prawa handlowego i mającym siedzibę w Rumunii, w ramach której to umowy strona będzie tzw. liderem, zaś spółka z Rumunii partnerem. Strona świadczy usługi przewozu i transportu, które wykonywane są w kraju, jak i na terenie Unii Europejskiej. Strona posiada odpowiednie zaplecze techniczne do świadczenia tego typu usług, tj. w szczególności odpowiednie pojazdy, natomiast spółka z Rumunii dysponuje wykwalifikowaną kadrą kierowców. Celem wspólnego przedsięwzięcia będzie udostępnienie stronie tychże kierowców spółki z Rumunii, którzy na rzecz strony będą świadczyć jej pracę na jej środkach transportowych i dla jej kontrahentów. Strona nie będzie ponosić żadnych kosztów w związku z zatrudnieniem kierowców, czyli kosztów wynagrodzeń, składek na ubezpieczenia społeczne itp., gdyż w całości będzie to obciążać spółkę z Rumunii. Natomiast część zysków (wynagrodzenie partnera) przypadających stronie ze świadczenia usług przy udziale udostępnionych kierowców będzie przekazywana spółce z Rumunii.