Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2019, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.585.2019.1.MC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.585.2019.1.MC

Opodatkowanie przez Wnioskodawcę na terytorium Polski dostaw towarów wysyłanych z kraju trzeciego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 października 2019 r. (data wpływu 9 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przez Wnioskodawcę na terytorium Polski dostaw towarów wysyłanych z kraju trzeciego jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 października 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przez Wnioskodawcę na terytorium Polski dostaw towarów wysyłanych z kraju trzeciego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. Sp.k. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT w Polsce. Spółka zajmuje się sprzedażą towarów poprzez sklep internetowy [dalej: Sklep]. Produkty oferowane w Sklepie charakteryzują się możliwością wybrania własnego wzoru, który zostanie umieszczony na produkcie.

Spółka decyduje o wszystkich aspektach funkcjonowania Sklepu, w tym przede wszystkim o jego asortymencie oraz cenach poszczególnych produktów. Spółka odpowiada również za obsługę okołosprzedażową Klientów (customer service) oraz zarządza zwrotami towarów, wraz ze zwrotem płatności na rzecz Klientów.

Zamówienia w Sklepie składane są przez klientów na terenie Unii Europejskiej, z Norwegii, USA lub Australii lub innych krajów (dalej: Klienci). W ramach zakupów Klient dokonuje wyboru właściwego produktu oraz projektu graficznego w Sklepie. Klienci wraz ze złożeniem zamówienia dokonują za nie płatności na rzecz Spółki. Klient wybiera jeden ze sposobów płatności w Sklepie i finalizuje zamówienie w obrębie Sklepu. Zamówienia złożone poprzez Sklep po zatwierdzeniu przez Spółkę (m.in. po weryfikacji materiałów załączonych do realizacji zamówienia) trafiają automatycznie do pośrednika spoza Unii Europejskiej [dalej: Pośrednik] i są przez niego realizowane. Spółka potwierdza złożone zamówienia i dokonuje płatności na rzecz Pośrednika.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00