Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.11.2019, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.580.2019.1.MŁ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.580.2019.1.MŁ

Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków dotyczących projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2019 r. (data wpływu 29 października 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków dotyczących projektu pn.: () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków dotyczących projektu pn.: ().

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (podatku VAT). Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994 z późn. zm.), Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Gmina zawarła dnia 29 sierpnia 2014 r. z () umowę o dofinansowanie projektu ()w ramach działania () Regionalnego Programu Operacyjnego () na lata 2007-2013. Wartość projektu wynosi () zł (w całości wydatki kwalifikowalne), w tym środki europejskie () oraz wkład własny () zł. W ramach projektu zakupiono średni samochód specjalny, pożarniczy, ratowniczo-gaśniczy marki () oraz specjalistyczny sprzęt ratowniczo-gaśniczy (wyposażenie). Pozostałe wydatki projektu związane były z promocją oraz obowiązkowym audytem. Celem realizacji zadania jest wzrost bezpieczeństwa obszaru Gminy na wypadek klęsk żywiołowych i katastrof ekologicznych oraz wzrost bezpieczeństwa mieszkańców i turystów. Zakupiony samochód został przyjęty na stan środków trwałych Gminy i przekazany na cele ochrony przeciwpożarowej jednostce ochrony przeciwpożarowej (). Zgodnie z zawartą umową Gmina, działająca jako Beneficjent, zobowiązana jest m.in. do dostarczenia pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego stwierdzającej brak możliwości odzyskania podatku VAT w zakresie realizowanego projektu na koniec trwałości projektu. Gmina jako Wnioskodawca zalicza koszty podatku VAT do wydatków kwalifikowalnych projektu. Opisany we wniosku projekt realizowany jest w ramach działalności statutowej gminy i należy do zadań własnych wskazanych w art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, tj. ochrony przeciwpożarowej. Zakupiony w ramach projektu samochód i jego wyposażenie nie jest i nie będzie wykorzystywany w celach związanych ze świadczeniem jakichkolwiek usług odpłatnych ani usług prowadzących do uzyskania przychodów, tj. nie jest wykorzystywany do czynności opodatkowanych podatkiem VAT ani zwolnionych z podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00