Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2019, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.493.2019.2.RR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.493.2019.2.RR

Opodatkowanie nieodpłatnego przekazania produktów z oferty Spółki w ramach działań marketingowych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2019 r. (data wpływu 12 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów z oferty Spółki w ramach działań marketingowych poprzez:

  • wykorzystywanie produktów w trakcie zabiegów przeprowadzanych na pokazowych szkoleniach organizowanych u dystrybutorów produktów Spółki (tzw. kuferek zabiegowy);
  • przekazanie produktów z oferty Spółki dystrybutorom (w gabinetach medycyny estetycznej oraz w salonach kosmetycznych) jako testera, polegające na pozostawieniu otwartego opakowania u kontrahenta w celu umożliwienia zapoznania z właściwościami konkretnego produktu;
  • wymianę produktów przeterminowanych u dystrybutorów produktów Spółki (apteki);
  • bonusowanie dystrybutorów/kontrahentów poprzez przekazanie nieodpłatnie produktów z oferty Spółki w przypadku przekroczenia ustalonych poziomów zakupów/obrotów;
  • przekazanie nieodpłatnie gratisowych produktów do dowolnego wykorzystania dla kontrahentów/dystrybutorów;
  • Programy wsparcia sprzedaży typu sell-out, w ramach których wydawane są produkty z oferty Spółki jako nagrody dla kontrahentów w zamian za zebrane punkty.

jest prawidłowe

  • wydanie produktów znajdujących się w ofercie Spółki dla pracowników biura na zużycie prywatne przez pracowników (produkty z krótką datą ważności lub z uszkodzonymi opakowaniami);

jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 września 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania nieodpłatnego przekazania produktów z oferty Spółki w ramach działań marketingowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00