Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.11.2019, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.559.2019.2.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-2.4012.559.2019.2.AP

Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 października 2019 r. (data wpływu) uzupełnionym w dniach 23 i 29 października 2019 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. . jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek uzupełniony w dniach 23 i 29 października 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. .

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT. Gmina jako JST złoży wniosek o przyznanie pomocy ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, na operację typu ,,Gospodarka wodno ściekowa w ramach poddziałania ,,Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii. Wniosek dotyczy projektu pn. . Załącznikiem do wniosku o dofinansowanie jest interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług. Realizacja projektu została podzielona na dwa etapy. Przedmiotem projektu jest budowa 202 mb oraz przebudowa 363 mb systemów kanalizacji zbiorczej dla ścieków komunalnych. Koszty całkowite zadania wynoszą zł, a koszty kwalifikowalne, które nie obejmują między innymi podatku VAT zł. W I etapie w roku 2020 planuje się zrealizować budowę odcinka kanalizacji sanitarnej w miejscowości L. wartość całkowita I etapu wraz z nadzorem inwestorskim wynosi zł natomiast koszty kwalifikowalne wynoszą zł. W II etapie planuje się przebudowę istniejącego odcinka sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości S. wraz z nadzorem inwestorskim i dokumentacją projektową. Wartość całkowita II etapu zadania wynosi .zł natomiast koszty kwalifikowalne wynoszą zł. Kwota dofinansowania I etapu z PROW wynosi zł, a kwota dofinansowania II etapu wynosi .zł. Gmina przedmiotowy projekt wykona ze środków własnych. Zgodnie z zapisami ustawy o samorządzie gminnym Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Do zakresu działania Gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań Gminy należy zaspokajanie potrzeb wspólnoty, w tym m in. sprawy budowy wodociągów i zaopatrzenie w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania porządku i czystości oraz urządzeń sanitarnych. W regulaminie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy, obok przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych, wpisana jest Gmina jako świadcząca usługi w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. Gmina po wybudowaniu sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami w L. zawrze z mieszkańcami umowy na świadczenie usług w zakresie zbiorowego odprowadzania i oczyszczania ścieków. Istniejąca sieć kanalizacji sanitarnej w S. będąca własnością Gminy obecnie jest oddana w dzierżawę przedsiębiorstwu usług wodnych i sanitarnych spółka z o. o. w N., które świadczy usługę na odprowadzanie ścieków dla mieszkańców do niej podłączonych. Po zrealizowaniu przebudowy odcinka sieci zostanie on wyłączony z umowy dzierżawy z przedsiębiorstwem, a świadczącym usługi odbioru ścieków na rzecz tych mieszkańców będzie Gmina. W związku z tym Gmina zawrze z tymi mieszkańcami umowy zgodnie z przepisami ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. W świetle powyższego powstałe w ramach projektu mienie będzie wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00