Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2019, sygn. 0112-KDIL4.4012.499.2019.1.TKU, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.499.2019.1.TKU
Uznanie nabycia usług od kontrahenta jako import usług, opodatkowanie tego importu usług wg stawki 23% VAT oraz uznanie, że podatek ten stanowi podatek należny i naliczony.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 sierpnia 2019 r. (data wpływu 5 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania nabycia usług od kontrahenta jako import usług, opodatkowania tego importu usług podatkiem VAT wg stawki 23% oraz uznania, że podatek ten stanowi podatek należny i naliczony jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 września 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania nabycia usług od kontrahenta jako import usług, opodatkowania tego importu usług podatkiem VAT wg stawki 23% oraz uznania, że podatek ten stanowi podatek należny i naliczony.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) zajmuje się działalnością związaną z organizacją targów, wystaw i kongresów (dalej Usługi). Usługi są wykonywane głównie na terenie Unii Europejskiej. Spółka w tym zakresie współpracuje ze spółką z siedzibą w Niemczech (dalej Spółka 2). Spółka 2 jest podatnikiem podatku od wartości dodanej w Niemczech, a Spółka jest podatnikiem podatku od towarów i usług w Polsce.
Spółka 2 powstała 20 lat temu i od początku swojej działalności zajmuje się realizacją stoisk targowych na terenie Europy dla własnych klientów. Spółka sprzedaje do Spółki 2 swoje Usługi i wystawia na Spółkę 2 faktury za swoje Usługi. Natomiast Spółka 2 dalej odsprzedaje te Usługi z własną marżą do własnych kontrahentów, którzy są finalnymi odbiorcami (konsumentami) tych Usług.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right