Interpretacja indywidualna z dnia 24.10.2019, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.360.2019.2.SJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.360.2019.2.SJ
Interpretacja w zakresie możliwości zastosowania przepisów o dokumentacji cen transferowych obowiązujących od 1 stycznia 2019 r., do transakcji pożyczek.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 sierpnia 2019 r. (data wpływu 20 sierpnia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 25 września 2019 r. (data nadania i wpływu 25 września 2019 r.) na wezwanie Nr 0114-KDIP2-2.4010.360.2019.1.SJ z dnia 20 września 2019 r. (data nadania 20 września 2019 r., data odbioru 23 września 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zastosowania przepisów o dokumentacji cen transferowych obowiązujących od 1 stycznia 2019 r., do transakcji pożyczek w części dotyczącej:
- pożyczek zaciągniętych lub udzielonych przez Spółkę w 2018 r. jest prawidłowe;
- pożyczek zaciągniętych lub udzielonych Spółce przed 2018 r. jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zastosowania przepisów o dokumentacji cen transferowych obowiązujących od 1 stycznia 2019 r., do transakcji pożyczek.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą sklasyfikowaną, w ramach dominującej działalności, jako roboty związane z budową dróg i autostrad. Zasadniczo jednak Spółka świadczy obecnie głównie usługi doradcze i inżynierskie w zakresie zarówno przygotowania i realizacji projektów w sektorze transportu drogowego i kolejowego, gospodarki wodno-ściekowej, środowiska naturalnego i energetyki, jak również w zakresie sprawowania nadzoru nad konkretnymi inwestycjami drogowymi (np. autostradami). Posiadając odpowiednie zasoby, w tym w szczególności współpracując z wysokiej klasy specjalistami, świadczy usługi szeroko rozumianego doradztwa. Doradza różnym podmiotom, w tym również i tym, które świadczą usługi związane z konkretnymi nieruchomościami, jak i projektami realizowanymi w Polsce z zakresu infrastruktury drogowej.