Interpretacja indywidualna z dnia 16.10.2019, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.354.2019.1.JC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.354.2019.1.JC
Obowiązek pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych oraz opodatkowania odsetek wypłacanych w ramach struktury cash poolingu (pytania 1-3)
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 oraz art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Zainteresowanych przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 9 sierpnia 2019 r. (data wpływu 16 sierpnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych oraz opodatkowania odsetek wypłacanych w ramach struktury cash poolingu (pytania 1-3) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie obowiązku pobierania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych oraz opodatkowania odsetek wypłacanych w ramach struktury cash poolingu (pytania 1-3).
We wniosku wspólnym złożonym przez:
- Zainteresowanego będącego stroną postępowania
- Zainteresowanych niebędących stroną postępowania
Przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawcy są polskimi spółkami kapitałowymi (z wyjątkiem Wnioskodawcy 2 będącego spółką osobową), podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) i polskimi rezydentami podatkowymi, podlegającymi w Rzeczypospolitej Polskiej opodatkowaniu podatkiem dochodowym (CIT) od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.
Wnioskodawcy wspólnie należą do międzynarodowej grupy (dalej: Grupa).
Wnioskodawcy uczestniczą w systemie kompleksowego zarządzania płynnością finansową, tzw. zero-balancing cash pooling, oferowanego przez polski bank (dalej: Struktura). Przy czym, Wnioskodawca 15 i Wnioskodawca 24 zamierzają przystąpić do Struktury w przyszłości.