Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.10.2019, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.545.2019.2.AT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.545.2019.2.AT

Przechowywanie faktur w formie elektronicznej. Odliczenie podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2019 r. (data wpływu 13 sierpnia 2019 r.), uzupełnionym w dniu 4 października 2019 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • sposobu przechowywania otrzymanych lub wystawianych w formie papierowej faktur jest prawidłowe;
  • prawa do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 13 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 4 października 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu przechowywania otrzymanych lub wystawianych w formie papierowej faktur oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z otrzymanych faktur.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Wnioskodawca (dalej: Spółka, Wnioskodawca) (zarejestrowany czynny podatnik VAT) prowadzi krajową i wykraczającą poza granice Polski działalność w zakresie produkcji , , w tym , oraz i , , oraz , produkcji , wyrobów oraz wyrobów , w tym , , . Ponadto, prowadzi działalność w zakresie gospodarki , oraz .

Spółka jest na etapie wdrażania elektronicznego systemu obiegu dokumentacji źródłowej w Spółce (dalej: System), mającego na celu zastąpienie obecnego obiegu dokumentów w Spółce - papierowego, w oryginalnej formie. W przypadku wdrożenia Systemu dokumenty źródłowe, dokumentujące sprzedaż lub nabycie przez Spółkę towarów i usług, bądź wydatki ponoszone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, wliczając w to podróże służbowe pracowników Spółki (zarówno od podmiotów krajowych jak i również zagranicznych), a więc wszystkie wystawione oraz otrzymane faktury, faktury korygujące, rachunki, paragony, bilety, opłaty w formie papierowej, będą przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej, tj. poprzez zeskanowanie ww. dokumentów źródłowych otrzymanych w formie papierowej oraz umieszczenie jej na elektronicznym nośniku danych w formacie pozwalającym na ich odczyt (np. pdf).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00