Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.10.2019, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.425.2019.2.AG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.425.2019.2.AG
Odzyskanie podatku od towarów i usług w związku z realizacją inwestycji.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 sierpnia 2019 r. (data wpływu 8 sierpnia 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 23 września 2019 r. (data wpływu 25 września 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją inwestycji pn. () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku od towarów i usług w związku z realizacją inwestycji pn. ().
Wniosek uzupełniono pismem z dnia 23 września 2019 r. o doprecyzowanie opisu sprawy, własne stanowisko oraz pełnomocnictwo.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca w latach 2019-2020 planuje realizować inwestycję pn. (). W zakresie rzeczowym projektu planuje się m.in. roboty przygotowawcze, roboty ziemne, odwodnienie korpusu drogowego, podbudowy, nawierzchnie, roboty wykończeniowe, oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu, elementy ulic i roboty drogowe inne. Nad inwestycją czuwał będzie inspektor nadzoru. Łączna długość drogi do przebudowy wynosi 1,504 km. Całkowity koszt inwestycji oszacowano na kwotę 1 630 896,97 zł z czego kwota 1 058 494,00 zł stanowić ma środki z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach PROW na lata 2014-2020, pozyskane w ramach operacji typu Budowa lub modernizacja dróg lokalnych w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii. Celem ww. inwestycji jest poprawa dostępności komunikacyjnej lokalnej infrastruktury drogowej poprzez przebudowę drogi gminnej na odcinku (). Gmina zamierza złożyć wniosek o płatność do Urzędu Marszałkowskiego po uzyskaniu dofinansowania i zakończeniu realizacji ww. inwestycji. W kosztach projektu Gmina ujęła podatek od towarów i usług jako koszt kwalifikowany w całości i tak wykaże go do objęcia refundacją we wniosku o płatność. Inwestycja po zrealizowaniu służyć ma społeczności lokalnej, a za korzystanie z niej nie będą pobierane opłaty. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach działalności statutowej Gminy, jest ona zadaniem publicznym nałożonym odrębnymi przepisami, wykonywanym w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność przez Gminę (art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym) i nie stanowi przedmiotu działalności gospodarczej. Gmina jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu czynności wykonywanych m.in. na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, dzierżawy i sprzedaży działek. Czynności wykonywane na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych nie są zawiązane w żaden sposób z przedmiotową inwestycją.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right