Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 04.10.2019, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.519.2019.2.AT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.519.2019.2.AT

Odliczenie podatku. Opodatkowanie dotacji. Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2019 r. (data wpływu 5 sierpnia 2019 r.), uzupełnionym w dniu 2 września 2019 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • opodatkowania dotacji na pokrycie kosztów usuwania i unieszkodliwiania azbestu jest nieprawidłowe;
  • prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z tytułu poniesionych wydatków związanych z usuwaniem i unieszkodliwianiem azbestu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 sierpnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 2 września 2019 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania dotacji na pokrycie kosztów usuwania i unieszkodliwiania azbestu oraz prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z tytułu poniesionych wydatków związanych z usuwaniem i unieszkodliwianiem azbestu.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Gmina realizując program usuwania i unieszkodliwiania azbestu z terenu Gminy na lata 2013-2032 uchwalony przez Radę nr z dnia czerwca 2013 r. Jako Zamawiający zawrze umowę trójstronną z Dotowanym - osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej i Wykonawcą - podmiotem świadczącym usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest wraz z jego transportem i utylizacją. Usuwanie odpadów zawierających azbest wykonywane będzie przez firmę wyłonioną w postępowaniu przetargowym. Zakres prac zawarty w umowie dotyczył będzie wykonania prac związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest poprzez: demontaż, transport, unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest pochodzących z pokryć dachowych budynków zlokalizowanych na terenie Miasta i Gminy oraz zbieranie, transport i unieszkodliwianie wyrobów objętych wnioskami złożonymi przez dotowanych. Dotowany w ramach realizacji umowy wyraża zgodę, aby Zamawiający dysponował w jego imieniu środkami na opłacenie faktury VAT za wykonane roboty i przekazał je na konto Wykonawcy. Ponadto udostępni Wykonawcy nieruchomość w celu realizacji ww. zadania. Dotowany także zobowiązuje się do zapewnienia Zamawiającemu prawa kontroli wykonania prac objętych dofinansowaniem, w tym wstępu na teren nieruchomości w każdym czasie, pod rygorem utraty prawa do dofinansowania. Dotowany zapewni Zamawiającemu prawo przeprowadzenia oględzin na nieruchomości przez pracowników Urzędu Miasta i Gminy w celu stwierdzenia, czy przedsięwzięcie związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest zostało zrealizowane prawidłowo. Dotowany w terminie do 14 dni po zakończeniu usuwania wyrobów zawierających azbest przedłoży Burmistrzowi Miasta i Gminy informację o wyrobach zawierających azbest z określeniem ilości usuniętych wyrobów zawierających azbest przekazanych do unieszkodliwienia, sporządzoną na formularzu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00