Interpretacja indywidualna z dnia 23.09.2019, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.463.2019.1.ASZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.463.2019.1.ASZ
możliwość zaprzestania prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 lipca 2019 r. (data wpływu 23 lipca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zaprzestania prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości zaprzestania prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
K. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w B. (dalej jako: Wnioskodawca) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych, jest ujęta w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych pod pozycją 1102 prowadzonym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Wnioskodawca jest również czynnym podatnikiem podatku od towaru i usług.
W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca zawiera umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, zgodnie z którymi świadczone są usługi telekomunikacyjne na rzecz osób fizycznych, przedsiębiorców oraz innych podmiotów. Wnioskodawca w sierpniu 2015 roku zgłosił do Naczelnika Urzędu Skarbowego dane dotyczące kasy rejestrującej. W dniu 28 sierpnia 2015 r. Naczelnik Urzędu Skarbowego w B. zawiadomił Wnioskodawcę o zarejestrowaniu kasy oraz nadaniu jej numeru ewidencyjnego. Podkreślić należy, iż w dacie dokonywania zgłoszenia kasy udział świadczonych usług telekomunikacyjnych przez Wnioskodawcę w całkowitym obrocie Wnioskodawcy realizowanym na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych w poprzednim roku był wyższy niż 80% dalej jako udział procentowy obrotu. W dalszych latach obrotowych udział procentowy obrotu za każdym był wyższy, niż 80%. Wskazać należy, iż w ten sposób Wnioskodawca był objęty wyłączeniami na mocy kolejno obowiązujących rozporządzeń Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących. Oznacza, to że Wnioskodawca obecnie również jest objęty zwolnieniem, o którym mowa w § 3 ust.1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących z dnia 28 grudnia 2018 r. (Dz.U. z 2018r. poz. 2519).