Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.09.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4019.2.2019.1.PK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4019.2.2019.1.PK
Opodatkowanie przychodu ze sprzedaży Znaków Identyfikacyjnych
Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 11 lipca 2019 r. (data wpływu 16 lipca 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od sprzedaży detalicznej w przedmiocie opodatkowania przychodu ze sprzedaży Znaków Identyfikacyjnych jest:
- nieprawidłowe w zakresie braku opodatkowania przychodu ze sprzedaży Znaków Identyfikujących w postaci e-booków, które są zapisane na nośniku materialnym np. na płycie CD,
- prawidłowe w pozostałym zakresie.
UZASADNIENIE
W dniu 16 lipca 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od sprzedaży detalicznej w przedmiocie opodatkowania przychodu ze sprzedaży znaków identyfikacyjnych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (Spółka) jest jednym z ... podmiotów na polskim rynku, prowadzącym działalność polegającą na sprzedaży detalicznej m.in. prasy, książek, artykułów tytoniowych, słodyczy, napojów, lotto, biletów, artykułów serwisowych (baterie, kosmetyki).
W ramach swojej działalności, Spółka dokonuje sprzedaży detalicznej zarówno towarów, jak i usług. Niektóre z usług oferowanych przez Spółkę są sprzedawane w formie znaków indentyfikacyjnych (bonów/voucherów) uprawniających do skorzystania z danej usługi. W tym zakresie Spółka oferuje m.in.:
- karty podarunkowe, uprawniające do nabycia określonych usług,
- doładowania do telefonów,
- e-booki (np. na płycie CD),
- bilety komunikacji miejskiej,
- bilety na wydarzenia, imprezy masowe (np. sportowe, muzyczne),
- lotto.
Powyższe znaki identyfikacyjne posiadają materialną postać (np. bilet, plastikowa karta, płyta CD itp.) lub oferowane są w formie niematerialnej (np. kod elektroniczny). Spółka zauważa przy tym, że niniejszy wniosek dotyczy wyłącznie znaków identyfikacyjnych posiadających postać materialną (dalej jako: Znaki Identyfikacyjne). Jednocześnie, sam Znak Identyfikacyjny nie ma wartości konsumpcyjnej - istotą sprzedaży jest w każdym wypadku możliwość skorzystania z usługi, którą dany Znak reprezentuje.