Interpretacja indywidualna z dnia 03.09.2019, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.288.2019.1.AZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.288.2019.1.AZ
Skutki podatkowe budowy Infrastruktury dodatkowej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 lipca 2019 r. (data wpływu 4 lipca 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na budowę Infrastruktury dodatkowej (pytanie nr 1) jest prawidłowe,
- braku powstania przychodu z tytułu otrzymanego zwrotu w sytuacji gdy Wnioskodawca nie miałby prawa zaliczyć wydatków na budowę Infrastruktury do kosztów uzyskania przychodów (pytanie nr 2) jest prawidłowe,
- ustalenia czy koszty budowy Infrastruktury dodatkowej w związku z realizacją Inwestycji stanowią koszty uzyskania przychodów inne niż bezpośrednio związane z przychodami, w rozumieniu art. 15 ust. 4d udpod (pytanie nr 3) jest prawidłowe,
- ustalenia momentu poniesienia kosztów Infrastruktury dodatkowej (pytanie nr 4) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych budowy Infrastruktury dodatkowej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym i prowadzi działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Głównym przedmiotem działalności Spółki jest zarządzanie i wynajem/wydzierżawianie nieruchomości, głównie w zakresie parków handlowych/vendo parków (dalej: Inwestycja lub Inwestycje).
Częstym warunkiem realizacji Inwestycji przez Spółkę jest wybudowanie różnego rodzaju infrastruktury dodatkowej, jak np. drogi dojazdowej lub ronda (dalej: Infrastruktura dodatkowa). Wybudowanie Infrastruktury dodatkowej jest niezbędne w celu zrealizowania Inwestycji, mając na uwadze, że jej brak uniemożliwiałby lub utrudniałby prawidłowe funkcjonowanie, korzystanie oraz eksploatowanie zrealizowanej Inwestycji.