Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.09.2019, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.439.2019.1.RH, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-1.4012.439.2019.1.RH

Brak opodatkowania pobieranych przez Gminę opłat za wyżywienie uczniów, pracowników pedagogicznych oraz personelu administracyjnego, świadczonych w stołówce szkolnej oraz sposób opodatkowania pobieranych przez Gminę opłat za wyżywienie dzieci w równowartości kosztów cateringu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 czerwca 2019 r. (data wpływu 2 lipca 2019 r.), uzupełnionym w dniach 23 i 29 sierpnia 2019 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • braku opodatkowania pobieranych przez Gminę opłat za wyżywienie uczniów, pracowników pedagogicznych oraz personelu administracyjnego, świadczonych w stołówce szkolnej jest nieprawidłowe,
  • sposobu opodatkowania pobieranych przez Gminę opłat za wyżywienie dzieci w równowartości kosztów cateringu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu, uzupełniony w dniach 23 i 29 sierpnia 2019 r., ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania pobieranych przez Gminę opłat za wyżywienie uczniów, pracowników pedagogicznych oraz personelu administracyjnego, świadczonych w stołówce szkolnej oraz sposobu opodatkowania pobieranych przez Gminę opłat za wyżywienie dzieci w równowartości kosztów cateringu.

We wniosku przedstawiono następujący stany faktyczne.

Gmina Miejska (zwana dalej Gminą) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 506), Gmina wykonuje określone ustawami zadania publiczne w zakresie edukacji publicznej. Powyższe zadanie publiczne Gmina wykonuje przy pomocy jednostek oświatowych będących samorządowymi jednostkami budżetowymi finansowanymi z budżetu Gminy. Od 1 stycznia 2017 r. Gmina stosuje model scentralizowanego rozliczania polegający na wspólnym rozliczaniu podatku VAT ze swoimi jednostkami organizacyjnymi, zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE z 29 września 2015 r. w sprawie C-276/14 oraz ustawą z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1454, z późn. zm.), czyli składana jest jedna skonsolidowana deklaracja VAT-7, obejmująca swoim zakresem wszelkie czynności podlegające opodatkowaniu VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00