Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.08.2019, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.179.2019.4.JF, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.179.2019.4.JF
W zakresie uznania Działalności przenoszonej w ramach Aportu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz skutków podatkowych związanych z tą transakcją.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 kwietnia 2019 r. (data wpływu 30 kwietnia 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 28 czerwca 2019 r. (data nadania 1 lipca 2019 r. data wpływu 8 lipca 2019 r.) będącym odpowiedzią na wezwanie z dnia 13 czerwca 2019 r. nr 0114-KDIP2-1.175.2019.1.MW oraz 0114-KDIP4.4012.279.2019.3.MP (data nadania 13 czerwca 2019 r., data odbioru 24 czerwca 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie uznania Działalności przenoszonej w ramach Aportu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz skutków podatkowych związanych z tą transakcją jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie w zakresie uznania Działalności przenoszonej w ramach Aportu za zorganizowaną część przedsiębiorstwa oraz skutków podatkowych związanych z tą transakcją.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka S.A. (Wnioskodawca, Spółka, X.) jest spółką dominującą grupy kapitałowej (Grupa), której główną działalnością jest świadczenie usług retargetingu cyfrowego w oparciu o tzw. real-time bidding technology. W ramach swojej działalności X. wypracowało szereg rozwiązań w postaci algorytmów i programów (software) służących do rozwoju strategii marketingowej swoich klientów w Internecie. Dynamiczny rozwój działalności Grupy, poszerzanie portfolio klientów i wejście na nowe rynki wymusiło zmianę modelu działalności Grupy polegającą na prowadzeniu działalności w zakresie obsługi klientów z poszczególnych rynków przez dedykowane do tego lokalne spółki zależne. Model ten co do zasady realizowany jest w ten sposób, że wchodząc na dany rynek lokalny (dany kraj lub region) tworzona jest spółka z siedzibą w tym kraju (regionie), która zatrudnia osoby i prowadzi działalność w zakresie obsługi klientów z danego rynku, tj. zawiera z klientami umowy i świadczy na ich rzecz usługi reklamowe w oparciu o następujące usługi:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right