Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.08.2019, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.254.2019.4.AKR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4012.254.2019.4.AKR

Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących oraz sposobu określenia proporcji.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2019 r. (data wpływu 14 maja 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 5 czerwca 2019 r. (data wpływu 13 czerwca 2019 r.), pismem z dnia 28 czerwca 2019 r. (data wpływu 28 czerwca 2019 r.) oraz pismem z dnia brak daty (data wpływu 12 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących oraz sposobu określenia proporcji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących oraz sposobu określenia proporcji. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniach 13 czerwca 2019 r., 28 czerwca 2019 r. oraz 12 sierpnia 2019 r. o doprecyzowanie opisu sprawy, pełnomocnictwo oraz dodatkowa opłatę.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

Gmina (), dalej zwana Gminą lub Wnioskodawcą, w ramach projektu Gospodarka wodno-ściekowa w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej Infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 pn. Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków () w formule Zaprojektuj i wybuduj wykonała Inwestycję pn. Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków (). Planowane do poniesienia przez Gminę koszty realizacji inwestycji obejmować będą: roboty budowlano-montażowe, roboty technologiczne, sanitarne, roboty elektryczne dokumentacja techniczna (projekt) oraz koszty Inspektora nadzoru. Zgodnie z podpisaną z Samorządem Województwa () umową () z dnia 6 października 2017 r. i podpisanymi aneksami, zakończenie pierwszego etapu (wykonanie dokumentacji projektowej) ustalono na 15 listopada 2019 r., a zakończenie drugiego etapu (roboty budowlane) na dzień 31 sierpnia 2020 r. W wyniku realizacji inwestycji będzie możliwość przyjęcia przez oczyszczalnię większych ilości ścieków dowożonych. Efekty realizowanej Inwestycji będącej przedmiotem wniosku będą służyły mieszkańcom Gminy, podmiotom gospodarczym, obiektom użyteczności publicznej. Obecnie do oczyszczalni dopływają ścieki z jednej miejscowości, a po zrealizowaniu projektu oczyszczalnia będzie mogła przyjmować zwiększoną ilość ścieków dowożonych, które odbierane będą od gospodarstw domowych, podmiotów działalności gospodarczej, jak też obiektów użyteczności publicznej, tj. szkoły, świetlice, pozostałe budynki komunalne. Po zrealizowaniu Inwestycji oczyszczalnię ścieków wraz z kontenerową stacją zlewną obsługiwać będzie Zakład Usług Komunalnych, który funkcjonuje w formie Samorządowego Zakładu Budżetowego powołanego Uchwałą () z dnia 9 grudnia 1995 r. w sprawie utworzenia Zakładu Usług Komunalnych. Działa w oparciu o Statut uchwalony przez Radę Gminy Uchwała () z dnia 9.12.1995r w sprawie ustalenia Statutu ZUK. Przedmiotem działania zakładu jest przyjmowanie do eksploatacji i eksploatacja, utrzymanie, konserwacja i remonty urządzeń komunalnych takich jak: stacje uzdatniania wody, oczyszczalnie ścieków, wodociągi i kanalizacje. Gmina z dniem 1 stycznia 2017 r. dokonała centralizacji rozliczeń podatku VAT z podległymi jej jednostkami organizacyjnymi. Zakład Usług Komunalnych został powołany przez Gminę celem wykonywania zadań własnych obejmujących zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz. Czynności podejmowane przez Zakład w ramach jego działalności statutowej są podejmowane w imieniu i na rzecz Gminy. Wyżej wymieniona infrastruktura będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych przez Zakład, a koszty inwestycji wraz z podatkiem od towarów i usług poniesie inwestor Gmina, która jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00