Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.08.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.278.2019.3.KS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.278.2019.3.KS
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia dla zakupu laptopów przez Gminę w celu realizacji zadań własnych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 31 maja 2019 r. (data wpływu 31 maja 2019 r.) uzupełnionym pismem z dnia 18 lipca 2019 r. (data wpływu 18 lipca 2019 r.) oraz pismem z dnia 2 sierpnia 2019 r. (data wpływu 2 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla zakupu laptopów przez Gminę w celu realizacji zadań własnych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia dla zakupu laptopów przez Gminę w celu realizacji zadań własnych. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 lipca 2019 r. (data wpływu 18 lipca 2019 r.) oraz pismem z dnia 2 sierpnia 2019 r. (data wpływu 2 sierpnia 2019 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Gmina (zwana dalej również Wnioskodawcą) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług od dnia 11 września 2006 r. Od dnia 1 stycznia 2017 r. Gmina stosuje model scentralizowanego rozliczania polegający na wspólnym rozliczaniu podatku VAT ze swoimi jednostkami organizacyjnymi, zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości UE z dnia 29 września 2015 r. w sprawie C-276/14 oraz ustawą z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2018 r., poz. 280), czyli składana jest jedna skonsolidowana deklaracja VAT-7, obejmująca swoim zakresem wszelkie czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (dalej również podatek VAT).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right