Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.07.2019, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.344.2019.1.EB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1-3.4012.344.2019.1.EB

Uznanie Usługi Zwykłego Utrzymania Dróg za kompleksową usługę. Brak obowiązku opodatkowania na zasadzie tzw. mechanizmu odwrotnego obciążenia usług nabywanych od podwykonawcy.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 maja 2019 r. (data wpływu 28 maja 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • uznania Usługi Zwykłego Utrzymania Dróg za kompleksową usługę jest prawidłowe
  • braku obowiązku opodatkowania na zasadzie tzw. mechanizmu odwrotnego obciążenia usług nabywanych od podwykonawcy jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Usługi Zwykłego Utrzymania Dróg za kompleksową usługę oraz braku obowiązku opodatkowania na zasadzie tzw. mechanizmu odwrotnego obciążenia usług nabywanych od podwykonawcy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, czynnym podatnikiem VAT, rezydentem podatkowym w Polsce (dalej: Wnioskodawca, Spółka, Operator). Wnioskodawca jest operatorem autostrady zarządzanej przez spółką akcyjną z siedzibą w Polsce (dalej: Koncesjonariusz). Koncesjonariusz swoje zadania i obowiązki względem autostrady i związanej z nią infrastruktury wykonuje na podstawie umowy o budowę i eksploatację autostrady zawartej pomiędzy Koncesjonariuszem i Ministrem Infrastruktury.

Obowiązki operacyjne (inne niż budowa, a związane z bieżącą eksploatacją) Koncesjonariusz powierzył Operatorowi na podstawie odrębnej umowy zawartej 28 lipca 2005 r. o Eksploatację i Utrzymanie Autostrady (dalej: Umowa).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00