Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 16.07.2019, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.279.2019.1.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.279.2019.1.AP
Zgodność z ustawą o podatku od towarów i usług sposobu archiwizowania faktur i zachowania prawa do odliczenia podatku wynikającego z tak archiwizowanych faktur.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 maja 2019 r. (data wpływu 30 maja 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zgodności z ustawą o podatku od towarów i usług sposobu archiwizowania faktur i zachowania prawa do odliczenia podatku wynikającego z tak archiwizowanych faktur jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 maja 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zgodności z ustawą o podatku od towarów i usług sposobu archiwizowania faktur i zachowania prawa do odliczenia podatku wynikającego z tak archiwizowanych faktur.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca posiada siedzibę na terytorium Polski i podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu na terytorium Polski. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na produkcji pozostałych podstawowych chemikaliów organicznych. Znacząca część działalności prowadzona jest w Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT.
W ramach prowadzonej działalności, Wnioskodawca nabywa towary i usługi od krajowych oraz zagranicznych dostawców będących podatnikami VAT (dalej: Kontrahenci). Realizowane dostawy oraz świadczone usługi są przez Kontrahentów dokumentowane poprzez wystawianie odpowiednich dokumentów, w tym faktur VAT, faktur korygujących, rachunków, paragonów, duplikatów, not księgowych, not odsetkowych wraz z załącznikami itd. (dalej: dokumenty, faktury). Wnioskodawca otrzymuje faktury w postaci elektronicznej, oraz w postaci dokumentów papierowych. Dokumenty otrzymane w formie papierowej są obecnie przechowywane i archiwizowane w formie papierowej. Ponadto, Wnioskodawca przechowuje w formie papierowej faktury, rachunki, paragony fiskalne, bilety lub kilometrówki dokumentujące wydatki poniesione przez pracowników Wnioskodawcy, m.in. podczas podróży służbowych, zapłacone przy pomocy służbowych kart kredytowych lub gotówką. Do rozliczenia służbowych kart płatniczych, podróży służbowej pracownik załącza ww. dokumenty, na podstawie których Wnioskodawca dokonuje pracownikom zwrotu faktycznie poniesionych wydatków. Wydatki te podlegają kontroli pod względem ich zasadności i właściwego udokumentowania.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right