Interpretacja indywidualna z dnia 11.07.2019, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.281.2019.1.AZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.281.2019.1.AZ
możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów zapłaconych kar umownych z tytułu opóźnienia w realizacji usługi
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 maja 2019 r. (data wpływu 6 czerwca 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów zapłaconych kar umownych z tytułu opóźnienia w realizacji usługi jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodów zapłaconych kar umownych z tytułu opóźnienia w realizacji usługi.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Głównym przedmiotem działalności C. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (zwana dalej: Wnioskodawcą lub Spółką) zgodnie z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego jest: działalność związana z oprogramowaniem (PKD 62.01.Z), działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki (PKD 62.02.Z), działalność związana z zarządzaniem urządzeniami informatycznymi (PKD 62.03.Z). W konsekwencji, Spółka świadczy usługi w zakresie rozwoju oprogramowania, w zakresie dostarczania rozwiązań w chmurze, doradztwa IT, utrzymania systemów IT, wdrażania rozwiązań w zakresie loT, rozwoju aplikacji mobilnych, a w szczególności dla branży telekomunikacyjnej, mediów elektronicznych, sektora bankowego i finansowego, produkcji i logistyki oraz opieki zdrowotnej.
W 2013 roku Wnioskodawca realizował na podstawie zawartej umowy usługi dla jednej z wiodących polskich spółek operatorów telefonii komórkowej (zwany dalej; Klient lub Kontrahent). Zamówiona przez Kontrahenta usługa dotyczyła opracowania, dostawy i wdrożenia systemu .... Przedmiotowa umowa była realizowana przez Wnioskodawcę samodzielnie oraz za pośrednictwem podwykonawców, z którymi zawierano odrębne umowy. Jednym z elementów całościowej usługi dla Klienta w ramach wdrażanego systemu ... było zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie funkcjonalności redundancji geograficznej systemu, z angielskiego geo-redundancy (zwana dalej funkcjonalnością).