Interpretacja indywidualna z dnia 05.07.2019, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.176.2019.2.ASZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.176.2019.2.ASZ
możliwość zastosowania dla odliczenia VAT od wydatków na gospodarkę wodnokanalizacyjną prewspółczynnika metrażowego jako bardziej reprezentatywnego sposobu określenia proporcji
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 19 marca 2019 r. (data wpływu 22 marca 2019 r.), uzupełnionym pismem z 20 maja 2019r (data wpływu 23 maja 2019 r.), w zakresie:
- prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku w związku z budową odcinków wodnokanalizacyjnych komercyjnych z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne/wydatki bieżące na te odcinki,
- prawa do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne/wydatki bieżące związane z odcinkami wodnokanalizacyjnymi mieszanymi, według udziału liczby metrów sześciennych dostarczanej wody do odbiorców zewnętrznych/odprowadzonych ścieków od tych odbiorców w liczbie metrów sześciennych ogółem dostarczonej wody/odprowadzonych ścieków od odbiorców zewnętrznych i odbiorców wewnętrznych
-jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 marca 2019 r. wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku w związku z budową odcinków wodnokanalizacyjnych komercyjnych z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne/wydatki bieżące na te odcinki;
- prawa do odliczenia części podatku naliczonego z faktur VAT dokumentujących wydatki inwestycyjne/wydatki bieżące związane z odcinkami wodnokanalizacyjnymi mieszanymi, według udziału liczby metrów sześciennych dostarczanej wody do odbiorców zewnętrznych/odprowadzonych ścieków od tych odbiorców w liczbie metrów sześciennych ogółem dostarczonej wody/odprowadzonych ścieków od odbiorców zewnętrznych i odbiorców wewnętrznych.